Corrales, Arturo Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

Kompozytor, dyrygent, doktor muzykologii, gitarzysta, nauczyciel i architekt. Urodzony w Salwadorze, naturalizowany w Szwajcarii. Wykładał w San Salvador, Genewie, Lugano i Paryżu. Jako kompozytor jest aktywny w Szwajcarii i na scenach międzynarodowych. Współzałożyciel Ensemble Vortex i duetu Electric Primitivo. Występuje na licznych międzynarodowych festiwalach sztuki jako kompozytor, wykonawca, wykładowca i dyrygent. Obecnie jest profesorem kompozycji i analizy w Conservatoire Populaire de Musique, Danse et Théâtre w Genewie, dyrektorem artystycznym i muzycznym Orchestre des Trois-Chêne, Ensemble Vortex i Electric Primitivo. Na Uniwersytecie w Genewie uzyskał tytuł doktora muzykologii. W 2019 roku otrzymał Nagrodę im. George’a Barboura w dziedzinie krytyki estetycznej. 

Ważniejsze utwory: parenthèse faim, teatr muzyczny (2010), (FOLK YOU!), „kanon fraktalny w augmentacji na podstawie melodii ludowej” na flet prosty, skrzypce i komputer (2010), señores les voy a contar... na orkiestrę smyczkową (2011), tres danzas desnudas na głos i orkiestrę (2011), muchos guaitacaminos, madrygał na saksofon tenorowy, marimbę i elektronikę (2011), l’arbre aux clous na flet prosty, głos i perkusję (2011), field crashers (musique contemporaine?) na narratorkę, dwoje skrzypiec, gitarę i kontrabas (2012), el paso de la muerte patente na flet, saksofon sopranowy, fortepian, perkusję i elektronikę (2012), azulejo na bębniarza i wielu muzyków (2012), xix-ìm na orkiestrę i obiekty dźwiękowe J. Orellany (2012), onde, spektakl na siedem instrumentów, elektronikę, taniec i teatr (2013), canto de vidrio na wiolę d’amore i elektronikę (2013), feedthrough (Argentum Bullshit), performans (2013), descenso a Xibalbá na trzynaście instrumentów (2013), foto movida na dwa klarnety i perkusję (2013), folk you too...! na piccolo, skrzypce i fortepian (2013), I sing the body electric, performans (2013), grosso modo na sześcioro perkusistów (2014), step dla trojga klaszczących (2014), coral cautiva na dziewięć instrumentów i elektronikę (2014), bug trilogy na gitarę, zespół i elektronikę (2014), offertorium, muzyka liturgiczna na chór a cappella (2015), acida lourde na dwa fortepiany, trzy perkusje, akordeon i elektronikę (2015), cathédrale avec des briques (contes fantastiques) na orkiestrę (2015), querida O.C.P., manifestacja na trzydzieści fortepianów (2015), mono espacial, kwartet smyczkowy (2015), song na altówkę, fortepian i elektronikę (2016), clous, performans na gitarę elektryczną i laptop (2016), liquid carillon dream na dwoje skrzypiec (2016), muévete Janus...! na perkusję i orkiestrę (2017), the undrowned down under drone wonder na jedenastu muzyków i elektronikę (2017), CH na chór, fortepian i perkusję (2017), scrubbing Queen na głos wspak i zespół (2017), deuxième cathédrale avec des briques na orkiestrę (2017), riff na gitarę elektryczną i zespół (2017), tulpa na klarnet basowy i kwartet smyczkowy (2018), muro cuarto na gitarę elektryczną, elektronikę i wideo (2018), princess coma hicry NY na wirus wideo (2019), hidden track na ścieżkę CD (2019), flow na skrzypce i zespół (2019), massiv na kwintet stroikowy (2019), the cold na chór żeński, syntezatory i perkusję (2020), troisième cathédrale avec des briques na orkiestrę (2020).