Laskowski, Mikołaj Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1988 w Gdyni. Ukończył z wyróżnieniem Królewskie Konserwatorium w Hadze, wcześniej studiował w Akademii Muzycznej we Wrocławiu.


Jego utwory były wykonywane w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji, we Włoszech, w Finlandii, Danii, Islandii, Holandii, Rosji, Czechach, Stanach Zjednoczonych, m.in. na Międzynarodowych Letnich Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie, festiwalach Présences, Gaudeamus Muziekweek, Klang, Klangwerkstatt Berlin, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Nordic Music Days, Ostrava Days, Tampere Biennale, Unsafe+Sounds, Warszawska Jesień, Young Composers Meeting. 

Zdobył nagrody w takich konkursach kompozytorskich jak Generace 2012 czy Young Composers Meeting 2013. W 2014 otrzymał Stypendium im. Witolda Lutosławskiego, a w 2015 uzyskał rekomendację 62. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów. W 2016 został nagrodzony Kranichsteiner Stipendienpreis. 

Współpracował z takimi zespołami jak: Asko|Schönberg, Duo van Vliet, Electronic ID, Adapter, Nikel, Ives Ensemble, Kwadrofonik, Kwartludium, LUX:NM, New European Ensemble, Musikfabrik, Schallfeld Ensemble, Slaagwerk Den Haag, Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, orkest de ereprijs, Ostravska Banda, The Black Page Orchestra, TWOgether Duo, Wet Ink i in. 

Wybrane utwory: Gezaar Aeftir na kwartet smyczkowy (2011), Aonvrotn na komputer (2012), AO na zespół (2012), hsvaoe na komputer (2012), Sharfnesses na gamelan i kwartet smyczkowy (2013), Darling in my Deaf na klarnet, fortepian i wiolonczelę (2013), Flux in die blomster na akordeon, wiolonczelę i dwa megafony (2013), Na na zespół i dwa soprany (2013), Oh, Zoroaster... I Love You, Too... But... na zespół (2014), Badly Stuffed Hands na jeden fortepian i trzech wykonawców (2014), Untitled na pozytyw (2014), Not for you (for chest organ) na pozytyw (2014), The tiger le me unsatisfied na klarnet basowy, skrzypce, perkusję i organy Hammonda (2014), neath me, itch! na akordeon, mikrofon, mikser i głośniki komputerowe (2014), Atlantis & **** na flet, klarnet basowy i kontrabasowy, harfę, perkusję i elektronikę (2015), Oh, to Rub the Waxy Buddah na dwa samplery, fortepian, perkusję i elektronikę (2015), Limbs of Sun na średniowieczne organy i zespół (2015), Dzięcielina pała na zespół (2015), Korprealism 1. Death and Wellness na zespół, elektronikę i wideo (2016), At the Opening of A Clockwork Orange, 1995 VHS na flet, klarnet basowy, saksofon barytonowy, sampler, skrzypce i wiolonczelę (2016), Deep Relaxation vol. 1: Accordion & Viola DNA Delete Mode na akordeon, altówkę i elektronikę (2016), Deep Relaxation vol. 2: Accordions & Electronics Causing Situations and Preventing Change na dwa akordeony i elektronikę (2016), Deep Relaxation vol. 3: Isochronic Flute Subliminal Motivation na flet basowy i elektronikę (2016), Safe&Sound® na flet altowy i basowy, klarnet basowy, harfę, perkusję, elektronikę i wideo (2017), 5 Things That Really Matter na duży zespół i elektronikę (2018), Outer Space na saksofon barytonowy, perkusję, fortepian, gitarę elektryczną, elektronikę i wideo (2018), FIRE UP/ZAPAL SIĘ na flet, klarnet basowy, trąbkę, perkusję, skrzypce, wiolonczelę, elektronikę i wideo (2018), Deep Relaxation vol. 4: Self-Care na trzech wykonawców, akcesoria self-care, elektronikę i uczestników (2018), Deep Relaxation vol. 5: It’s Your Body na trzech wykonawców, zatyczki do uszu, przekąski, elektronikę i uczestników (2019), Deep Relaxation vol. 6: Sound Isolation na wideo online, słuchawki douszne i uczestników (2020), Infectious (Feel It®) na big band i elektronikę (2020).