ORKIESTRA AKORDEONOWO-PERKUSYJNA / Łuc / Koczur / Bognár / Olencki / GŁUCHA ORKIESTRA PERKUSYJNA / Zemler / Piotrowicz / Freifeld / Stoyanov / Mendyk Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ORKIESTRA AKORDEONOWO-PERKUSYJNA / Łuc / Koczur / Bognár / Olencki / GŁUCHA ORKIESTRA PERKUSYJNA / Zemler / Piotrowicz / Freifeld / Stoyanov / Mendyk
Oliveros / Krzewiński / Zemler / Piotrowicz

Rafał Łuc akordeon solo
ORKIESTRA AKORDEONOWO–PERKUSYJNA:
Juliusz Lenckowski, Nadia Mikołajczyk, Mikołaj Podolski, Julia Tymanowska, Julia Włodarczyk perkusja
Dominik Bezkorowajny, Antoni Klimek, Jakub Kolańczyk, Tomasz Kotlarski, Wojciech Kowal, Kacper Krauze, Ewa Nizielska, Małgorzata Remiszewska, Szymon Rusek, Urho Soininen, Dominik Szauer, Edward Zięba akordeony
Kamil Heliasz, Mateusz Głowniak akordeony basowe
Maciej Koczur, Rafał Łuc przygotowanie orkiestry
Maciej Koczur dyrygent
GŁUCHA ORKIESTRA PERKUSYJNA 
Hubert Zemler dyrygent
Robert Piotrowicz realizacja warstwy elektronicznej
Wiktor Freifeld realizacja warstwy wideo
Adam Stoyanov poezja migowa 
Michał Mendyk idea, scenariusz i dramaturgia
 
Czy motyle śnią o dźwiękach?

Pauline Oliveros The Wanderer (1982)* na akordeony i perkusję
*
Kuba Krzewiński Interwencja #1 (2025)** wyk. Phoebe Bognár flet, Weston Olencki programowanie, Nina Sakowska kostium
*
Hubert Zemler, Robert Piotrowicz Bye, Bye, Butterfly (2025)** favola in musica na zespół perkusyjny, elektronikę i interaktywne wideo

Legendarny utwór Pauline Oliveros w wersji na 15 akordeonów i perkusję – sposobność do zarówno „głębokiego słuchania”, ale też skoku w jarmarczność ukazującą mniej znaną twarz kompozytorki; potem spektakl muzyczny Głuchej Orkiestry Perkusyjnej z poezją migową, perkusją i wibracjami o niskiej częstotliwości; oraz pierwsza z pięciu Interwencji Kuby Krzewińskiego. Interwencje te, odwołujące się do wspólnototwórczego potencjału dźwięku, rozgrywają się na przestrzeni całego Festiwalu.



Współorganizatorzy: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego, Fundacja Automatophone, Polski Związek Głuchych
Spektakl prezentowany w ramach festiwali Warszawska Jesień i Opera dla Głuchych oraz realizacji zadania publicznego „Jasna 10: Społeczna Instytucja Kultury” finansowanego ze środków miasta stołecznego Warszawy. Projekt został ponadto dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

** prawykonanie / premiera
* pierwsze wykonanie w Polsce