Nicieja, Wisła Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

scenografka, autorka kostiumów, rekwizytów i lalek. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na kierunkach konserwacja i restauracja dzieł sztuki oraz scenografia. Pierwsze kroki w dziedzinie scenografii stawiała jako asystentka przy spektaklach w Teatrze Polskim w Warszawie (Parady wg Jana Potockiego oraz Thermidor, reż. Edward Wojtaszek). Jako asystentka współpracowała także z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie przy produkcji opery Goplana Władysława Żeleńskiego (reż. Janusz Wiśniewski). Realizacja ta zdobyła w Londynie nagrodę International Opera Award w kategorii „Dzieło odkryte na nowo”. 

Od 2014 jest związana z warszawskim Teatrem 21, w którym debiutowała projektem scenografii i kostiumów do spektaklu Upadki. Odcinek 2 w reż. Justyny Sobczyk (Teatr Powszechny w Warszawie, 2015). Stworzyła projekty scenografii i kostiumów do wielu spektakli teatralnych, m.in.: Cukry (reż. Pamela Leończyk), Ściany (reż. Ula Kijak), Pustostany (reż. Hanna Kłoszewska), Libido Romantico (Teatr 21, reż. Justyna Wielgus), Jak przestałem być idealny (reż. Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Sobczyk, Justyna Wielgus), Rewolucja, której nie było, czy Wróg – instrukcja obsługi (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, reż. Justyna Sobczyk). 

Stworzyła projekty kostiumów, rekwizytów i lalek do spektakli dla dzieci: Królestwa (Teatr Lalek Guliwer), Trolle (Teatr 21) oraz Indianie (koprodukcja Teatru 21 i Nowego Teatru w Warszawie), wszystkie w reż. Justyny Sobczyk. Jest także autorką scenografii i kostiumów do licznych działań performatywnych: To nie ja skradłem show (Daniel Kotowski), Pesach to święto wolności (Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, reż. Justyna Sobczyk), PokaZ (Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, reż. Justyna Wielgus), Ciało w ciało z Marylin (wideo performance, reż. Justyna Wielgus) oraz Co się stało z nogą Sarah Bernhardt? (Komuna Warszawa, reż. Justyna Wielgus, Justyna Lipko-Konieczna). 

Poza działalnością scenograficzną przez wiele lat była aktywna również na polu konserwacji dzieł sztuki. Brała udział w dużych międzynarodowych misjach konserwatorskich na terenie Afryki Północnej (Sudan, Egipt) oraz w południowej Francji (Muzeum Witolda Gombrowicza w Villi Alexandrine w Vence).