Prusak, Maćko Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

na scenie debiutował w połowie lat 90. jako aktor Wrocławskiego Teatru Pantomimy Henryka Tomaszewskiego. Od 2003 zajmuje się głównie tworzeniem ruchu scenicznego w teatrze dramatycznym i na przestrzeni lat pracował z wieloma reżyserami w Polsce i zagranicą. Od 2003 współpracuje z Janem Klatą, jest autorem ruchu scenicznego do większości jego spektakli. W 2018 otrzymał nagrodę zachoreografię do spektaklu Wesele w reżyserii Jana Klaty na 43. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych.

Od 2010 zajmuje się także reżyserią. Za swój pierwszy autorski spektakl muzyczny Klaus der Grosse, inspirowany życiem i twórczościąKlausa Nomi, otrzymał w 2010 Grand Prix Nurtu OFF 31. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Regularnie współpracuje z krakowskim Teatrem Ludowym, w którym realizuje spektakle dla dzieci i dorosłych: Krakowskie Abecadło Mieczysława Czumy (2016), Salto w tył według reportaży sportowych Oty Pavela (2018), Pippi według Astrid Lindgren (2020), Doktor Dolittle według Hugh Loftinga (2022), Jak wam się podoba Williama Szekspira (2024). W 2019 jego spektakl Salto w tył otrzymał krakowską Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego.

Od 2023 stale współpracuje z Teatrem Wybrzeże, jest autorem ruchu scenicznego w spektaklach Wyzwolenie Stanisława Wyspiańskiego (reż.Jan Klata, 2023), Romeo i Julia is not dead (reż. Michał Siegoczyński, 2023), Iwona, księżniczka Burgunda Witolda Gombrowicza (reż. AdamOrzechowski, 2024). W 2023 w Teatrze Wybrzeże odbyła się premiera spektaklu dla młodych widzów Złoty Klucz na podstawie baśni braci Grimm w jego reżyserii (2023). Z Mariuszem Trelińskim współpracuje od 2022. Opracował choreografię do dzieł operowych w jegoreżyserii: Borysa Godunowa Modesta Musorgskiego (Nowy Teatr Narodowy, Tokio), Mocy Przeznaczenia Giuseppe Verdiego (Teatr Wielki - Opera Narodowa, Warszawa 2023; Metropolitan Opera, Nowy Jork 2024) i Ariadny na Naxos Richarda Straussa (Teatr Wielki - Opera Narodowa, La Monnaie / De Munt, Bruksela 2025).