Fukuoka, Nina Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1988 w Osace, kompozytorka i wykonawczyni. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Zygmunta Krauzego oraz Królewskiego Konserwatorium w Brukseli w klasie Petera Swinnena. Edukację w zakresie muzyki elektronicznej rozpoczęła w Łodzi u Krzysztofa Knittla, a następnie kontynuowała w Brukseli u Katarzyny Głowickiej. Obecnie jest doktorantką Wydziału Kompozycji na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku.

Aktywnie brała udział w licznych kursach muzyki współczesnej, m.in. Impuls Academy w Grazu (2015), Synthetis w Radziejowicach (2016), Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie (2016 i 2018), Young Composers Meeting w Apeldoorn (2017) oraz Champdaction LAbO w Antwerpii (2018). Uczyła się także pod kierunkiem zespołu ICTUS, we współpracy z Uniwersytetem w Gandawie oraz w szkole tańca współczesnego P.A.R.T.S w Brukseli.

Jej utwory były wykonywane m.in. przez Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej, Koninklijke Muziekkapel De Gidsen, Wrocław Improvising Orchestra, Orkest de Ereprijs, orkiestrę muzyki dawnej Il Fondamento, Hashtag Ensemble, Ensemble Garage, a także miały premiery w brukselskiej operze De Munt/La Monnaie oraz Muziekgebouw aan ‘t IJ w Amsterdamie. Jej twórczość była dotychczas prezentowana podczas wielu krajowych i międzynarodowych festiwali, takich jak: Musica Moderna i Musica Privata w Łodzi, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Kody w Lublinie, Norwesko-Kubańskie dni teatru w Hawanie, na Kubie, Klangwerkstatt w Berlinie, a także podczas Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie oraz rezydencji Manufactuur w De Bijloke Muziekcentrum w Gandawie. Współpracuje z licznymi nowo powstałymi zespołami muzyki nowej z całego świata (Europa, Japonia, Stany Zjednoczone), takimi jak Ensemble Fractales, Passepartout Duo, Ensemble Kompopolex, Down the Rabbit Hole, Nemø Ensemble, The Third Guy, Erämaa Trio oraz Pique Collective.

Jej zainteresowania oscylują pomiędzy wielojęzycznością, literaturą science fiction oraz rzeczywistością internetową, stąd też często pojawiające się w jej twórczości objets trouvés oraz elementy kultury masowej. W swoich utworach preferuje porozumiewanie się z odbiorcą przy pomocy nie tylko muzyki, ale także wideo oraz performatyki. Jednym z ważniejszych wątków jej twórczości są działania interdyscyplinarne, które rozwija we współpracy z artystami wizualnymi oraz choreografami.

Wybrane utwory: SINGLE PLAYER v.2 co-op na perkusję, syntezator i wideo (2017), The Final Girl na harfistkę, wideo i elektronikę (2018), uncanny valley na wideo, flet, akordeon, perkusję i elektronikę (2018), Horror Project: Yuggoth na elektronikę, wideo przetwarzane na żywo, klarnet, wiolonczelę i perkusję (2018), 5 Secrets to Making New Music na wideo, elektronikę, skrzypce, flety, saksofony i organy Hammonda (2019), The Garden of Mindfulness na elektronikę, recytatorkę, skrzypce, klarnet, fortepian i obiekty (2019), SINGLE PLAYER v.3 Three for All na wideo, gitarę elektryczną i werbel (2019), Still Life #31 na elektronikę, flet, klarnet, harfę, perkusję/elektronikę i obiekty (2019), how to jouïssance na wideo, elektronikę i klawesyn (2019), Zansei 残生 na flet solo, wideo i elektronikę (2020), Sugar, Spice & All Things Nice na pięć wykonawczyń (dwoje skrzypiec, akordeon, fortepian, perkusja) i elektronikę (2020), The Garden, interaktywna instalacja VR na systemy Windows 10 i MacOS (2020), Fever dream made manifest na sekstet wokalny (sopran, mezzosopran, kontralt, tenor, baryton, bas) i elektronikę (2021), Trinity of selves na wideo, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, gitarę elektryczną, taśmę i elektronikę(2021), No gentle caressing na zespół i sześciotonowe harmonium Aloisa Háby (2021), Restless na duży zespół, sopran solo i elektronikę (2022), We are different; we are all the same na ryūteki, hichiriki i shō (2022), Derrotero, muzyka elektroniczna do przedstawienia realizowanego przez Gabrielę Burdsall i Williama Ruiza Moralesa (2022), With rings on her fingers and bells on her toes na kwartet perkusyjny i instrumenty DIY (2022), Waterfalls na marimbę, skrzypce, obiekty i elektronikę (2022), Fungible Memories na kwartet smyczkowy i elektronikę (2023), Aqui, muzyka do przedstawienia tanecznego (2023), Polka is a Czech dance na zespół, elektronikę i wideo (2023), Music for Aliens na zespół i dziewięć okaryn (2024), Droga Dō, muzyka do instalacji audiowizualnej z pięciorgiem wykonawców i elektroniką (2024), Body without Organs na duży zespół, elektronikę i animację na żywo (2025), Story of O muzyka do filmu krótkometrażowego na siedmioro wykonawców i elektronikę (2025), Far Cry na kwintet dęty (2025).