kompozytorka i wokalistka. Znana z niestandardowej skali głosu i wykorzystywania go w sposób łamiący stereotypy. Koncertuje na całym świecie, ma w dorobku wiele prawykonań. Oprócz kilkudziesięciu filharmonii, oper i festiwali, jako wokalistka oraz kompozytorka współpracowała z czołowymi instytucjami muzycznymi z całego świata, m.in.: Carnegie Hall w Nowym Jorku, Walt Disney Concert Hall w Los Angeles, Konzerthaus w Wiedniu, Konzerthaus w Berlinie, Musikgebouw w Amsterdamie, Musikverein Wien, Royal Albert Hall,Royal Festival Hall w Londynie, Elbphilharmonie w Hamburgu, filharmoniami w Berlinie, Kolonii, Luksemburgu, Casa da música wPorto, Seattle Symphony, Chicago Symphony, Baltimore Symphony. Występowała także na festiwalach: BBC Proms, Wien Modern, Donaueschinger Musiktage, Festival d’Automne w Paryżu, MaerzMusik, Ultraschall, Wittener Tage für Neue Kammermusik, Huddersfield Contemporary Music Festival, Trans Art, Beethoven Festival w Bonn, Musikprotokoll, Warszawska Jesień, WratislaviaCantans, a także na Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie. Współpracowała z takimi zespołami jak: Klangforum Wien, Ensemble intercontemporain, Musikfabrik, London Sinfonietta, Ictus, Eighth Blackbird, San Francisco Contemporary Music Players, Münchener Kammerorchester, Neue Vocalsolisten, Remix Ensemble, 2e2m Ensemble, Seattle Chamber Players, ORFRadio-Symphonieorchester w Wiedniu, Radio-Sinfonieorchester des SWR, Deutschlandfunk, Orkiestra Westdeutscher Rundfunk, a także ze Staatsoper w Hanowerze i Teatrem Wielkim Operą Narodową. Laureatka kilkunastu konkursów – wokalnych i kompozytorskich. Do jej najważniejszych wyróżnień należą: zwycięstwo na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów za kompozycję Not I, Europejska Nagroda Kompozytorska, Erste Bank Kompositionspreis, nagroda Fryderyk za monograficzną płytę Cascando, za recital wokalny Apparition oraz za dramoperę Oresteja, Paszport „Polityki”, nagroda „Polonica Nova”, Koryfeusz Muzyki Polskiej oraz SWR Symphonieorchester Prize za utwór Na zewnątrz czasu podczas Donaueschinger Musiktage 2022. Za tę samą kompozycję w 2024 została nominowana do Le Prix de Composition Musicale dela Fondation Prince Pierre de Monaco.
Związana z Wrocławiem, gdzie wykłada w Akademii Muzycznej. W 2020 uzyskała tytuł profesora sztuki. Uhonorowana odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, a także Wrocławską Nagrodą „Polonica Nova”. Była stypendystką m.in. Ministra Kultury, Rockefeller Foundation, Ernst von Siemens Musikstiftung i Kultur Kontakt Austria. Jest członkinią Związku Kompozytorów Polskich. Wśród jej kilkunastu publikacji fonograficznych są m.in. albumy kompozytorskie: Cascando (CD Accord), Not I oraz Cleopatra’s Songs (KAIROS), Bildbeschreibung (Anaklasis), Oresteja (Anaklasis) oraz wokalne – z interpretacjami pieśni Maurice’a Ravela, Samuela Barbera, Karola Szymanowskiego, George’a Crumba, Witolda Lutosławskiego, Fernanda Obradorsa, Aarona Coplanda, Albana Berga, Pawła Szymańskiego i Andrzeja Czajkowskiego.
Wybrane utwory (od 2013): Lullaby na chór mieszany do słów Szekspira (2013), Pomiędzy odpływem myśli a przypływem snu na głos, fortepian i orkiestrę smyczkową do poezji Tadeusza Dąbrowskiego (2013), IN na wielką orkiestrę symfoniczną (2013), Cadenza na skrzypce (2013), Where to na zespół instrumentalny (2014), Violin Concerto na skrzypce i orkiestrę kameralną (2014), Chapter 13 na sopran i zespół instrumentalny do słów Antoine’a de Saint-Exupéry’ego (2015), Madrigals na pięć głosów (2015), In the Shade of an Unshed Tear na orkiestrę (2016), Double Battery na zespół instrumentalny (opcjonalnie: z poszerzoną przestrzenią dźwiękową; 2016), The Alphabet of the Ars Brevis na dwa głosy męskie (2016), Bildbeschreibung, forma operowa na dwa głosy, zespół instrumentalny i elektronikę do tekstu Heinera Müllera (2016), Cleopatra’s Songs na głos i zespół instrumentalny do słów Williama Szekspira (2017), Mother Lode I–III, cykl utworów kameralnych (2017), Fireworks na wielką orkiestrę symfoniczną (2018), Chamber Piano Concerto na fortepian(y) i zespół instrumentalny (2018), 3x3 na zespół instrumentalny (2019), Piano piano but not pianissimo na fortepian(y) (2019), Friction na trąbkę, puzon i tubę (2020), Triptyque na zespół instrumentalny (2020), monodrum na bęben basowy (2020), Pamięć z brązu na carillon (2021), Flash na perkusję i zespół instrumentalny (2021), Piano Concerto No. 2 na fortepian(y) i orkiestrę (2021), Na zewnątrz czasu na solistę hologramowego i orkiestrę (2022), Harmonogram harmonii sfer na sekstet wokalny lub chór (2022), Connect 2 na flet piccolo i kanklės lub fortepian (2023), Uśmiech bez kota, opera hologramowa dla dzieci na podstawie powieści Lewisa Carrolla Alicja po drugiej stronie lustra i wątków z Alicji w Krainie Czarów (2023), Spray na sześciu wykonawców (2023), Es lärmtdas Licht na sopran i orkiestrę smyczkową (2023), Abstract Paitings na 24-głosowy chór mieszany na podstawie obrazów Gerharda Richtera (2024), Touch na wiolonczelę w procesie preparacji (2024), Uwertura nieakademicka na orkiestrę (2025).