dyrygent i kompozytor libańsko-polskiego pochodzenia. Jest zapraszany do występów na scenach teatrów, estradach festiwali i w salach koncertowych na całym świecie. W ostatnim czasie współpracował z De Nationale Opera w Amsterdamie, La Monnaie/De Munt w Brukseli, Filharmonią Paryską, Festiwalem w Aix-en-Provence, Teatrem Wielkim Operą Narodową i Sinfonią Varsovią.
Akiki specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, w czym pomaga mu jego doświadczenie kompozytorskie. Jako dyrygent zadebiutował w wieku 24 lat, prowadząc Traviatę w Operze Wrocławskiej, gdzie był etatowym dyrygentem do 2013. Od tego czasuzbudował szeroki repertuar obejmujący tytuły takie jak Don Giovanni Wolfganga Amadeusza Mozarta, Turandot Giacoma Pucciniego, Ognisty anioł Siergieja Prokofiewa, Powder Her Face Thomasa Adèsa czy To Be Sung Pascala Dusapina.
Prowadził prapremiery wielu nowych utworów. W 2023 dyrygował inscenizacją Folwarku zwierzęcego Alexandra Raskatova w De NationaleOpera, która została odznaczona Nagrodą OPER! dla najlepszej prapremiery roku. Regularnie współpracuje z La Monnaie/De Munt, gdzie poprowadził takie premiery, jak: Medúlla Björk, Orfeo and Majnun Moneima Adwana, Dicka van der Harsta i Howarda Moody’ego (takżena Festiwalu w Aix-en-Provence), Frankenstein Marka Greya czy On purge bébé Philippe’a Boesmansa. Stał także za pulpitem podczasprapremiery takich oper, jak Slow Man Nicholasa Lensa i J.M. Coetzee na Festiwalu Malta w Poznaniu oraz Hémon Zada Moultaki i DonGiovanni’s Inferno Simona Steena-Andersena w Opéra National du Rhin.
W ostatnim czasie zadebiutował z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz Holenderską Orkiestrą Filharmoniczną. Obecniekomponuje swoją pierwszą operę na zamówienie La Monnaie/De Munt. W najbliższym czasie wystąpi w Filharmonii Rotterdamskiej, OpéraNational de Lyon, De Nationale Opera, Opéra National du Rhin, Den Kongelige Opera w Kopenhadze, Fińskiej Operze Narodowej i Théâtre du Châtelet.
Do 2020 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Opery Śląskiej i dyrektora artystycznego Festiwalu Noworocznego Narodowego Forum Muzyki.
Prowadzi badania i wykłady na temat muzyki Wschodu i Zachodu oraz ich wzajemnych oddziaływań. Zainteresowania astronomią i liczbami pierwszymi znalazły odzwierciedlenie w jego ostatnich kompozycjach. Prowadził kursy mistrzowskie w takich instytucjach, jak: Queen Elisabeth Music Chapel w Waterloo, Akademia Operowa La Monnaie i Swarthmore College w Filadelfii, gdzie wystąpił także w projekcie Chopin Without Piano Barbary Wysockiej i Michała Zadary.