Mazur, Agnieszka
ur. w Warszawie. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku ośmiu lat, od gry na skrzypcach, fortepianie i flecie prostym. Kontynuowała ją wszkole średniej na oboju współczesnym, który następnie studiowała w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Marka Mleczki oraz w Staatliche Hochschule für Musik w Karlsruhe w klasie Thomasa Indermühlego. Po ukończeniu studiów magisterskich z wyróżnieniem, zafascynowana wykonawstwem historycznym, zaczęła studiować grę na obojach historycznych z Frankiem de Bruine, początkowo w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a następnie w Koninklijk Conservatorium w Hadze, a także z Paolo Grazzim w Conservatorio di Verona.
Współpracowała z wieloma zespołami muzyki dawnej, takimi jak: Alta, Capella dell’Ospedale della Pietà, Camerata Cracovia, Altberg Ensemble, Il Tempo, Sabionetta, Royal Baroque Ensemble, Il Giardino d’Amore, Warszawska Opera Kameralna, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Concerto Brandenburg, Amsterdamse Bachvereniging, Amsterdamse Händelvereniging, Concerto da Camera, Orchestra of the Eighteenth Century, La Tempesta, Arte dei Suonatori, Orchestra Nazionale dei Conservatori Italiani, Armonia Atenea, Volantes Orchestra, Bach Orchestra and Choir of the Netherlands, Trondheim Barokk, Rebaroque oraz innymi. Od 2013 współpracuje z Działem Edukacji Filharmonii Narodowej. Występowała w Europie, Chinach, Hong Kongu oraz Stanach Zjednoczonych, w takich salach, jak: Concertgebouw w Amsterdamie, Berliner Philharmonie, Tivoli Vredenburg w Utrechcie, Walt Disney Concert Hall w Los Angeles, Alice Tully Hall w Nowym Jorku, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu czy Filharmonia Narodowa w Warszawie. Pracowała z wybitnymi dyrygentami, śpiewakami i instrumentalistami, takimi jak: Ton Koopman, Paolo Perrone, Julia Lezhneva, Max Emanuel Cenčić, Filippo Mineccia, Antonio Florio, Aksel Rykkvin, Steven Devine, Daniel Brüggen, Jakub Józef Orliński, Hervé Niquet, Jaap ter Linden, Kenneth Montgomery, Alberto Grazzi, Peter van Heyghen, Jos van Immerseen, Jörg-Andreas Bötticher.
Oprócz obojów historycznych gra również na fletach prostych i dętych drewnianych instrumentach renesansowych. Od 2018 jest pierwszą oboistką zespołu instrumentów dawnych Capella Regia Polona w Polskiej Operze Królewskiej.
W czerwcu 2020 ukończyła Podyplomowe Studia Menedżer Kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a od października 2024 jest słuchaczką podyplomowych studiów coaching z elementami psychologii na Uniwersytecie SWPS.