Fukuoka, Nina Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1988 w Osace, kompozytorka i wykonawczyni. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Zygmunta Krauzego oraz Królewskiego Konserwatorium w Brukseli w klasie Petera Swinnena. Obecnie jest doktorantką Wydziału Kompozycji na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie studiuje pod kierunkiem Georga Friedricha Haasa, Annie Gosfield, Brada Gartona i George’a Lewisa. 

Jej twórczość była dotychczas prezentowana podczas wielu festiwali w Europie, Ameryce Północnej i Japonii, takich jak: Musica Privata, Musica Polonica Nova, Norwesko-Kubańskie Dni Teatru w Hawanie, Klangwerkstatt, Ad Libitum, Either/Or Spring Festival, a także podczas Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie oraz rezydencji Manufactuur w De Bijloke Muziekcentrum w Gandawie. Wśród wykonawców można wymienić m.in.: Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej, Koninklijke Muziekkapel De Gidsen, Orkest De Ereprijs, il fondamento, Hashtag Ensemble, Ensemble Garage, Ensemble Adapter, Ekmeles, Distractfold, International Contemporary Ensemble, Mivos Quartet. Niektóre utwory miały premiery w brukselskiej operze De Munt/La Monnaie oraz Muziekgebouw aan’t IJ w Amsterdamie. W ciągu ostatnich kilku lat prawykonania jej utworów odbyły się podczas festiwali Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY, musikprotokoll w Grazu, a także MATA Festival w Nowym Jorku. Inspiracją dla jej twórczości jest świat współczesny oraz jego wielowątkowość: estetyka horroru, gry komputerowe i feminizm. W swojej muzyce zazwyczaj odnosi się do pozamuzycznych treści, które często wynikają z poszukiwań źródeł tożsamości i nowych sposobów komunikacji. Jej twórczość obejmuje szerokie spektrum utworów i projektów eksperymentalnych, w tym partytury wideo, instalacje VR oraz liczne utwory multimedialne z użyciem wideo i live electronics, a także z elementami performatyki. Jednym z ważniejszych wątków jej twórczości są działania interdyscyplinarne, które rozwija we współpracy z artystami wizualnymi oraz choreografami. 

Wybrane utwory: SINGLE PLAYER v.2 co-op na perkusję, syntezator i wideo (2017), The Final Girl na harfistkę, wideo i elektronikę (2018), uncanny valley na wideo, flet, akordeon, perkusję i elektronikę (2018), Horror Project: Yuggoth na elektronikę, wideo przetwarzane na żywo, klarnet, wiolonczelę i perkusję (2018), 5 Secrets to Making New Music na wideo, elektronikę, skrzypce, flety, saksofony i organy Hammonda (2019), The Garden of Mindfulness na elektronikę, recytatorkę, skrzypce, klarnet, fortepian i obiekty (2019), SINGLE PLAYER v.3 Three for All na wideo, gitarę elektryczną i werbel (2019), Still Life #31 na elektronikę, flet, klarnet, harfę, perkusję/elektronikę i obiekty (2019), howto jouïssance na wideo, elektronikę i klawesyn (2019), Zansei 残生 na flet solo, wideo i elektronikę (2020), Sugar, Spice & All Things Nice na pięć wykonawczyń (dwoje skrzypiec, akordeon, fortepian, perkusja) i elektronikę (2020), The Garden, interaktywna instalacja VR na systemy Windows 10 i MacOS (2020), Fever dream made manifest na sekstet wokalny (sopran, mezzosopran, kontralt, tenor, baryton, bas) i elektronikę (2021), Trinity of selves na wideo, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, gitarę elektryczną, taśmę i elektronikę (2021), No gentle caressing na zespół i sześciotonowe harmonium Aloisa Háby (2021), Restless na duży zespół, sopran solo i elektronikę (2022), We are different; we are all the same na ryūteki, hichiriki i shō (2022), Derrotero, muzyka elektroniczna do przedstawienia realizowanego przez Gabrielę Burdsall i Williama Ruiza Moralesa (2022), With rings on her fingers and bells on her toes na kwartet perkusyjny i instrumenty DIY (2022), Waterfalls na marimbę, skrzypce, obiekty i elektronikę (2022), Fungible Memories na kwartet smyczkowy i elektronikę (2023), Aqui, muzyka do przedstawienia tanecznego (2023), Polka is a Czech dance na flet(y), klarnet(y), wiolonczelę, perkusję i fortepian (2023).