Wołek, Krzysztof
ur. 1976 w Bytomiu, jest kompozytorem, improwizatorem oraz twórcą instalacji multimedialnych. Jest zaangażowany w promocję współczesnej muzyki akustycznej, elektroakustycznej i sztuki multimedialnej. Interdyscyplinarne zainteresowania Krzysztofa Wołka zaowocowały organizowanymi przez niego dorocznie koncertami i projektami, w których biorą udział oprócz muzyków również artyści wizualni i tancerze. Krzysztof Wołek jest profesorem kompozycji i dyrektorem Studia Muzyki Elektronicznej na University of Louisville. Kompozytor studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach oraz w Królewskim Konserwatorium w Hadze. W 2007 roku ukończył studia doktoranckie w zakresie kompozycji i muzyki komputerowej na University of Chicago. Otrzymywał zamówienia m.in. od takich instytucji, jak festiwal Warszawska Jesień, Ernst von Siemens Stiftung czy SCI/ASCAP, granty i stypendia z University of Chicago i University of Louisville oraz stypendia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Uzyskał szereg nagród i wyróżnień, między innymi na Concours Internationaux de Musique et d'Art Sonore Electroacoustiques w Bourges w 2007 roku (za Mobile Variations). Twórczość Krzysztofa Wołka obejmuje różnorodne spektrum prac: od czysto akustycznych utworów muzycznych, poprzez muzykę elektroakustyczną, improwizowaną, po różnorodne formy instalacji i prac z pogranicza sztuk multimedialnych. Jego utwory i projekty były przedstawiane na międzynarodowych festiwalach muzyki i sztuki współczesnej w Europie, Ameryce Północnej i w Azji.
Ważniejsze utwory: The Body na duży zespół, dwa soprany i dwa barytony (2003), Bend na zespół kameralny (2003), Pusty na skrzypce solo (2004), 4 Drums na cztery kongi lub darabuki (2004), Mobile Variations na sześciokanałową taśmę (2005), Changing Lanes na kwartet smyczkowy i taśmę (2005), Eppur si muove na sopran, zespół kameralny, live electronics i wideo (2006), Un claro del tiempo na sopran, flet, fortepian i live electronics (2008), Arguro na flet i live electronics (2009), Elementsna zespół kameralny i live electronics (2010), Yamantaka na dwóch perkusistów i taśmę (2011), Bouncing, audiowizualna instalacja z kontrolerem kinect (2013), Motions, Stases na fortepian i duży zespół (2012, rew. 2014), Błoto na zespół kameralny i fixed media (2015).