Babińska, Natalia Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

reżyser i pedagog. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Warszawie i stołeczną Akademię Teatralną. Zrealizowała kilkadziesiąt przedstawień, m.in. Noce Szeherezady (2004, Akademia Teatralna w Warszawie), Halka „Wileńska” Stanisława Moniuszki (2010, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie), Demetrio (2012, Teatr Wielki w Poznaniu), Czarodziejski flet (2012, Teatr Polski w Poznaniu), Halka (2013, Opera Nova w Bydgoszczy), Balladyna (2013, Teatr Polski w Bielsku Białej), Cyru­lik sewilski (2014, Teatr Wielki w Łodzi), Hrabina Marica (2014, Opera na Zamku w Szczecinie), Rigoletto (2014, Opera Nova w Bydgoszczy), Historia najmniej prawdopodobna (2015, Opera na Zamku w Szczecinie), The Turn of the Screw/Dokręcanie śruby (2016, Opera na Zamku w Szczecinie), metaopera AUDYCJA V (2018, NOSPR; 2019, Warszawska Jesień), Straszny Dwór (2019, Opera Nova w Bydgoszczy), Koronacja Poppei (2022, Polska Opera Królewska). Jest autorką muzyki do czterech spektakli teatralnych, teatru telewizji, słuchowisk oraz seriali telewizyjnych. Napisała dziesięć scenariuszy dla teatru, teatru dla dzieci i filmu. Za swoją pracę artystyczną otrzymała szereg nagród, m.in. Złotą Maskę za spektakl Cyrulik sewilski (2014) oraz nagrodę im. Jana Kiepury dla najlepszego reżysera i dla najlepszego spektaklu za Dokręcanie śruby (2017). 

Od wielu lat Natalia Babińska zajmuje się także pracą pedagogiczną, współpracując z uczelniami w całej Polsce (m.in. Akademia Muzyczna w Poznaniu, UMFC w Warszawie, Akademia Teatralna w Warszawie, Akademia Muzyczna w Łodzi), a także prowadząc regularne zajęcia w ZPSM nr 1 w Warszawie. Pasjonuje się też krzewieniem kompetencji artystycznych wśród amatorów.