Cybulski, Krzysztof
Muzyk i artysta dźwiękowy. W swoich pracach łączy rozwiązania analogowe, cyfrowe, akustyczne i mechaniczne, tworzy interaktywne obiekty dźwiękowe oraz instrumenty. Laureat Paszportu „Polityki” 2018 w kategorii kultura cyfrowa (wraz z grupą panGenerator, którą współtworzy od 2010), drugiej nagrody na Guthman Musical Instruments Competition w 2020 oraz honorary mention na festiwalu Ars Electronica w 2017. Doktorant na Wydziale Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz STOART-u. Prowadzi zajęcia na temat interaktywnych obiektów dźwiękowych na podyplomowych studiach Creative Coding (SWPS/School of Form) oraz liczne warsztaty i wykłady z pogranicza sztuki i technologii, m.in. w Georgia Institute of Technology w Stanach Zjednoczonych. Beneficjent stypendium artystycznego miasta stołecznego Warszawy w 2019, stypendium MKiDN w 2017 oraz programu Zamówienia Kompozytorskie w latach 2013 i 2015. Uczestniczył w takich wydarzeniach, jak: Future Innovators Summit/Ars Electronica Festival (Austria), Athens Digital Art Festival, International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Dania, Wielka Brytania), Guthman Musical Instruments Competition, Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Biennale WRO, Ad Libitum, Audio Art, Instalakcje. Współpracował z wieloma artystami, m.in.: Robertem Curgenvenem, Krzysztofem Knittlem, Anną Zaradny, Normanem Leto, Grzechem Piotrowskim, Sławomirem Wojciechowskim. Współtworzy zespoły Lomi Lomi oraz 4way Quartet.
Wybrane utwory/instalacje: ABBBEEEIKKR, sześć wariacji na temat litewskiej pieśni Bek, bare, beki na wiolonczelę, gitarę elektryczną, gitarę basową piccolo, cztery głosy i live electronics (2013), AAS, instalacja dźwiękowa (2015), MORPH na wiolonczelę, klarnet basowy i live electronics (2015), Aaron S, opera (ze Sławomirem Wojciechowskim, Pawłem Krzaczkowskim i Normanem Leto, 2016), Suma 4’30, kompozycja muzyczna i partytura graficzna (z Michałem Górczyńskim, Robertem Curgenvenem i Pawłem Krzaczkowskim, 2017), AHS, obiekty dźwiękowe (2017), Pneumatofony, instalacja dźwiękowa (2019), Modular Process Music na autorskie obiekty dźwiękowe (2016–22).