Rożynek, Teoniki
ur. w 1991 w Krakowie. Mieszka w Warszawie. Kompozytorka z wyraźnym zamiłowaniem do sound designu. Skoncentrowana na nasłuchiwaniu rzeczywistości, będącej dla niej głównym źródłem materiału dźwiękowego. Kolekcjonerka odpadów dźwiękowych, a także śmieciowych obiektów, które mogą się przysłużyć generowaniu dźwięku. Tworzy muzykę elektroniczną i elektroakustyczną solowo oraz w kolektywach. Gra na skrzypcach, elektronikaliach i znalezionych przypadkowo przedmiotach. Chętnie współpracuje z artystami innych dziedzin, współtworząc filmy, spektakle i multimedialne instalacje.
Jej utwory były wykonywane na festiwalach w kraju i za granicą, m.in. na Warszawskiej Jesieni, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum, Unsound, Festiwalu Prawykonań, PLATO Ostrava, Containerklang czy Bendigo International Festival of Exploratory Music. Współpracowała przy produkcjach filmowych (Wieża. Jasny dzień w reż. Jagody Szelc, Sole w reż. Carla Sironiego, Prime Time w reż. Jakuba Piątka, Roving woman w reż. Michała Chmielewskiego), spektaklach teatralnych (Hymn do miłości w reż. Marty Górnickiej – nagroda za najlepszą muzykę na 10. Festiwalu Boska Komedia, Listopad w reż. Tomasza Węgorzewskiego – wyróżnienie w III konkursie Klasyka Żywa), spektaklach telewizyjnych (Słabi w reż. Arkadiusza Biedrzyckiego – nagroda za najlepszą muzykę na Teatroteka Fest 2019), performansach (Chorus from the „The Ark of Covenant” Katarzyny Kozyry) i instalacjach audiowizualnych (Life As We Know It we współpracy z kolektywem ARK Amsterdam, z nagrodą Golden Calf na Nederlands Film Festival 2022).
Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie kompozycji Krzysztofa Baculewskiego. Brała udział w kursach i warsztatach kompozytorskich, m.in. Internationales Musikinstitut Darmstadt 2018, SYNTHETIS 2017 w Radziejowicach czy Donaueschinger Musiktage 2016.
W 2021 otrzymała nagrodę za muzykę do filmu Prime Time (reż. Jakub Piątek) na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Paszport „Polityki”.
Wybrane utwory: bilokacja na amplifikowany fortepian, dwoje pianistów i sampler (2015), ściana na amplifikowane skrzypce i wiolonczelę oraz warstwę elektroniczną (2015), T.R.I.P. na taśmę (2015), halocline II na dwa akordeony, akordeon basowy i sampler (2016), nox na amplifikowaną orkiestrę smyczkową (2016), Kwartet smyczkowy na preparowany i amplifikowany kwartet smyczkowy (2016), multiple 1 na amplifikowane: klarnet kontrabasowy, perkusję, fortepian i skrzypce (2017), can you hear colors? na amplifikowany flet basowy, amplifikowany kontrabas i warstwę elektroniczną (z Moniką Szpyrką; 2017), the most satisfying music na dwoje perkusistów i warstwę elektroniczną (2017), bol na flet, akordeon, perkusję, warstwę elektroniczną i wideo (2017), deep-frozen_2/17 na akordeon, altówkę i warstwę elektroniczną (2017), untune na taśmę (2017), minimal surfaces 2.0 na amplifikowany zespół, warstwę elektroniczną i wizualizacje (2018), palinopsja na taśmę (2018), taśmociąg na klarnet basowy, fortepian, sampler, skrzypce i wiolonczelę (2018), bulb na klarnet kontrabasowy, perkusję, fortepian i skrzypce amplifikowane, warstwę elektroniczną, wideo i instalację świetlno-mikrofonową (2019), etiuda na mechanizm klamki i jedną sprężynę na taśmę (2019), cymatics na dwoje solistów, warstwę wizualną, flet, fagot, waltornię, trąbkę, puzon i kwartet smyczkowy (z Qbą Janickim i Martyną Chojnacką; 2020), il ballo delle ingrate [remake] na amplifikowany zespół barokowy oraz warstwę elektroniczną (2020), Float na zespół (2020), Ultimate errors compilation, improwizacja na trzy performerki, obiekty, instrumenty i live electronics (z Aleksandrą Kacą i Żanetą Rydzewską; 2020), bulb 2 na amplifikowany fortepian, perkusję, akordeon, skrzypce, altówkę, audio playback i instalację świetlną (2020), scream na flet, elektronikę i wideo (2020), the end [2nd final of Carmen] na amplifikowaną orkiestrę kameralną i audio playback (2021), Shift na amplifikowaną orkiestrę symfoniczną i warstwę elektroniczną (2023).