Shariatzadeh, Golnaz
w 2016 ukończyła klasę skrzypiec w Konserwatorium Brooklyn College w Nowym Jorku, studiowała również u Marii Radichevej w nowojorskiej Juilliard School of Music. Dyplom w zakresie kompozycji i improwizacji uzyskała w Mills College w 2018 – do jej mistrzów należeli Roscoe Mitchell i Zeena Parkins. Obecnie jest doktorantką na Wydziale Kompozycji Uniwersytetu Harvarda w klasie Chai Czernowin i Hansa Tutschku.
Laureatka stypendiów: Ferdinand Gordon and Elizabeth Hunter Morrill Fellowship, Deakin-Royce Graduate Fellowship, John Knowles Paine oraz nagrody kompozytorskiej im. George’a Arthura Knighta dla najlepszej kompozycji roku stworzonej na Harvardzie.
Jej utwory były prezentowane na licznych festiwalach, m.in. Wien Modern, Warszawskiej Jesieni, Huddersfield, Gaudeamus, Mostra Sonora, przez zespoły takie jak Elision czy NAMES, od których otrzymała również zamówienia kompozytorskie.
Ważniejsze utwory: Ceres na klarnet basowy, fortepian i perkusję (2018), Nashtifan na flet i perkusję (2018), Broken Periphery na flet, klarnet basowy i perkusję (2019), Hollowing na dwoje preparowanych skrzypiec, altówkę i klarnet (2019), Miaan na wiolonczelę preparowaną, puzon i taśmę (2020), solo oboe na obój (2020), Zir na kwartet smyczkowy (2020), moon that sank|wet grass na głos, klarnet basowy i perkusję (2021), Dermatome na trzy instrumenty perkusyjne, przetworniki i taśmę (2022), in the landscape of my dreams landed two voices, unfulfilled na klarnet, kontrabas i taśmę (2022), #48660 na skrzypce, wiolonczelę i taśmę (2022), concrete and bones of another na skrzypce, flet, fortepian, gitarę elektryczną, klarnet basowy i wiolonczelę (2022), Animal na skrzypce, flet, fortepian, klarnet, obój, wiolonczelę, perkusję i eksperymentalną animację (2023), Children’s games na harfę, perkusję i kontrabas (2023), inside me, someone has written all the places i have been na saksofon i eksperymentalną animację (2023), fabric of sorrow na flet altowy, klarnet, wiolonczelę, taśmę i eksperymentalną animację (2023).