była asystentką dyrygenta Austriacko-Irańskiej Orkiestry Symfonicznej w Teheranie, następnie ukończyła z wyróżnieniem studia w dziedzinie dyrygentury i klawesynu na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Jako członkini zespołów Wiener Singverein i Wiener Singakademie regularnie występowała z orkiestrami takimi jak Wiener Philharmoniker, Wiener Symphoniker i Tonkünstler-Orchester, pod dyrekcją takich dyrygentów jak: Ricardo Muti, Johannes Prinz, Gustavo Dudamel, Ton Koopman, Paavo Järvi i Daniele Gatti. Po ukończeniu studiów jako stypendystka Ensemble Modern Academy we Frankfurcie dyrygowała tym zespołem, co rozwinęło jej zainteresowania wykonawstwem muzyki współczesnej i najnowszej.
W 2015 otrzymała m.in. Start-Stipendium, przyznawane młodym artystom rezydującym w Austrii przez federalne Ministerstwo Edukacji, Kultury i Sztuki. Otrzymała także wyróżnienie dla młodych dyrygentów od Ulysses Network – komitetu artystycznego IRCAM w latach 2017–19. W 2019 była półfinalistką i zwyciężczynią kategorii orkiestrowej w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim Jeunesses Musicales w Bukareszcie, po którym wystąpiła jako asystentka Daniela Barenboima z Boulez Ensemble, złożonym z muzyków Staatskapelle Berlin. Była także finalistką Das Kritische Orchestra, organizowanego przez Forum Dyrygenckie i Niemiecką Radę Muzyczną, oraz rezydentką europejskiej sieci akademii operowych i Akademii Festiwalu w Aix-en-Provence, gdzie asystowała Esie-Pekce Salonenowi w próbach Mahagonny Weilla. Była także młodszą dyrygentką Stadttheater Klagenfurt i asystowała Basowi Wiegersowi w produkcji nowej opery Salvatore’a Sciarrina, Il canto s’attrista, per ché?.
Yalda Zamani może pochwalić się szerokim repertuarem symfonicznym i chóralnym, lecz jest przede wszystkim orędowniczką muzyki nowoczesnej i współczesnej. Występowała z wieloma orkiestrami i zespołami, nieraz uczestnicząc w światowych premierach, w tak renomowanych salach koncertowych, jak Wiener Konzerthaus i Musikverein, St George’s Hall w Liverpoolu i opactwo w Royaumont, na festiwalach Wien Modern, Ultraschall, Music Biennale Zagreb, Musikprotokoll, Ruhrtriennale i Time of Music, a także na Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie.
Jako założycielka i dyrektorka artystyczna Contemporary Chamber Orchestra Elbe angażuje się w innowacyjne projekty na styku muzyki i nauki, zarówno jako dyrygentka, kompozytorka, jak i wykonawczyni muzyki elektronicznej. Obecnie kończy doktorat poświęcony kreatywności w muzyce komputerowej, interdyscyplinarności i zastosowaniu nowych technologii w wykonaniach muzycznych w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, gdzie wykłada praktykę wykonawczą muzyki współczesnej. Jako doktorantka jest stypendystką Pro-Exzellenzia miasta Hamburg i Europejskiego Funduszu Społecznego, którego celem jest skuteczne i trwałe zwiększenie odsetka kobiet na stanowiskach kierowniczych.