Duchnowski, Cezary
ur. 25 lutego 1971 w Elblągu, kompozytor i pianista. Studiował kompozycję pod kierunkiem Leszka Wisłockiego na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie był jednym z inicjatorów powstania Studia Kompozycji Komputerowej. Obecnie wykłada na tej uczelni głównie kompozycję i realizację muzyki komputerowej.
Duchnowski jest laureatem prestiżowych nagród w takich konkursach jak Międzynarodowa Trybuna Muzyki Elektroakustycznej w Rzymie oraz Konkurs Wykonawstwa Muzyki Współczesnej „Gaudeamus” w Holandii. Jego twórczość obejmuje szeroki zakres gatunków, w tym utwory kameralne, symfoniczne, projekty multimedialne oraz interaktywne projekty improwizowane. Jego głównym obszarem zainteresowania jest twórczość elektroakustyczna. Artysta współtworzy duet ElettroVoce z Agatą Zubel oraz grupę Phonos ek Mechanes z Pawłem Hendrichem i Sławomirem Kupczakiem, rozwijając unikalny styl improwizowanej muzyki elektronicznej nazwanej human-electronics, w której komputery są kontrolowane przez akustyczne instrumenty. Pod koniec lat 90. Duchnowski współtworzył wraz z Marcinem Rupocińskim grupę Morphai, która realizowała interdyscyplinarne projekty łączące muzykę, taniec, performance i instalacje dźwiękowe. W ostatnich latach ponownie zwrócił się ku sztuce synkretycznej, w której muzyka odgrywa kluczową rolę w tworzeniu polimedialnych dzieł artystycznych.
Wybrane utwory: Parallels na instrumenty i elektronikę (2014), Drone Music na instrumenty i elektronikę (2014), Symfonia zbiorów na grupy instrumentów i elektronikę (2015), Znikąd historie na głos, fortepian i elektronikę, kompozycja zbiorowa (2015), eSequenza I. Etiuda na drugie uderzenie w talerz na talerz i komputer (2016), Bajki Robotów, co-opera na podstawie opowiadań Stanisława Lema (wraz z Pawłem Henrichem, 2016), Układy względnie odosobnione (wraz z Pawłem Hendrichem i Pawłem Romańczukiem, 2017), cROSSFAdE II na altówkę, akordeon i elektronikę (2017), Układ względnie odosobniony na fortepian totalny i wirtualne maszyny (2017), Bal Wiosennej Pełni na instrumenty i elektronikę (2017), Przedtakt na ośmiokanałową taśmę (z Rafałem Augustynem, 2018), eSequenza II. Starter na klawesyn i komputer (2018), Wściekłość na głos, instrumenty i elektronikę (2018), cROSSFAdE III na głos, akordeon i elektronikę (2019), Widzimisię na fonotyzator semantochłonowy (z Agatą Zubel, 2020), Widzimisię na werbafon desemantryczny (z Agatą Zubel, 2020), Diabelskie Skrzypce, opera wiejska (współautorstwo, 2020), eSequenza III. The Rest na głos i komputer (2020), Kwartet radiowy na prąd i dźwięki komplementarne (2020), Z doskonałej próżni na głosy i elektronikę cz. 2 i 5 (2021), phonoPhantomatics na instrumenty i elektronikę (2021), Drewniany na wiolonczelę solo (2021), cROSSFAdE 4 na trąbkę, puzon i elektronikę (2023).