Grouse, Matthew Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

kompozytor, wykonawca i organizator pochodzący z Yorkshire, obecnie mieszka i pracuje w Kopenhadze. Często pracuje na styku muzyki instrumentalnej i wokalnej, dźwięków elektronicznych, tekstu, wideo i performansu. W swojej muzyce regularnie zajmuje się rekontekstualizacją codziennych dźwięków i przedmiotów oraz automatycznych, powtarzalnych zachowań i ujawnia ukrytą muzykalność w tym, co banalne i znane. W ostatnich latach wiele jego utworów zakłada interaktywność i udział publiczności.

W 2018 ukończył Royal Conservatoire of Scotland, gdzie studiował kompozycję u Davida Fennessy’ego. Kontynuował naukę w Królewskiej Akademii Muzyki w Aarhus u Nielsa Rønsholdta, Juliany Hodkinson i Simona Steena-Andersena. Ostatnio otrzymał zamówienia od Klang Festival, Aarhus Kammerorkester, SPOR Festival (dla Duo Van Vliet), Riot Ensemble / Huddersfield Contemporary Music Festival (dla perkusisty Sama Wilsona), The Night With… (dla The Hermes Experiment), Hebrides Ensemble / Edinburgh Book Festival, The Cumnock Tryst, Cryptic Glasgow oraz Sashy Savaloniego / Current Resonance.

Jego utwory były wykonywane na takich festiwalach jak: Warszawska Jesień, Transit, Matera Intermedia, New Music Dublin oraz na Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie. Występował i współpracował z takimi artystami i zespołami jak: SWR Symphony Orchestra, BBC Scottish Symphony, Ensemble Mosaik, Curious Chamber Players, Athelas Sinfonietta, Aarhus Sinfonietta, Red Note Ensemble oraz akordeonista Andreas Borregaard.

Był jednym z czterech kompozytorów nominowanych w 2025 do nagrody Gaudeamus. Otrzymał także dwukrotnie nominację do Ivor Novello Award, ostatnio w 2024 w kategorii najlepsze dzieło sceniczne za pełnowymiarowy spektakl muzyczno-teatralny Calls to this number are beingdiverted. W 2018 jego utwór kameralny 10 seconds zdobył nagrodę Dorico, jedną ze Scottish Awards for New Music.

Od 2024 uczy kompozycji w Sankt Annæ (MGK) w Kopenhadze. Od 2023 jest przewodniczącym organizacji Aarhus Unge Tonekunstnere, umożliwiającej występy młodym kompozytorom i artystom dźwiękowym w Aarhus w Danii.

Wybrane utwory: CONTACT, performans audiodotykowowizualny (2020), Solos and Tuttis na orkiestrę (2020), LEFT RIGHT, LEFT RIGHT na perkusistę, wideo i elektronikę (2020), Calls to this number are being diverted, teatr muzyczny i instalacja (2024), ctrl+Y na czworowykonawców z klawiaturami QWERTY, instrumenty i elektronikę (2021), A very exciting product launch na obój, klarnet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, widownię i interaktywne wideo (2022), Do this, do that… but not that and not quite yet na altówkę, akordeon, elektronikę, wideo i widownię (2024), En Dansk Symfoni na solistę, orkiestrę i elektronikę (2025), To put words in mymouth na skrzypce, gitarę elektryczną, saksofon barytonowy, perkusję, elektronikę, wideo i światło (2025).