Gryvul, Katarina
kompozytorka ukraińska, artystka dźwięku, producentka muzyczna, skrzypaczka i pedagożka. Studiowała we Lwowie i w krakowskiej Akademii Muzycznej, obecnie kontynuuje edukację w Kunstuniversität Graz (muzyka komputerowa). W twórczości skupia się na różnorodności barw dźwięku i faktur, interesuje ją także łączenie muzyki klasycznej, organicznej, z nowymi formami muzyki elektronicznej. Jej utwory były wykonywane na wielu festiwalach, w tym: Ars Electronica w Linzu, Tremplin de la création w Paryżu, Audio Art w Krakowie, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej, Ecosistema Sonico w Priverno, Vox Electronica we Lwowie, Summer Contrast w Rogalinku.
Otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gaude Polonia”, a także stypendium Prezydenta Ukrainy dla młodych artystów. Została włączona przez Instytut Ukraiński do pierwszego katalogu „Music from Ukraine”. Zdobyła Grand Prix w dziedzinie muzyki i sound designu w konkursie Siła Młodości(Power of Young, Ukraina 2021). W 2021 założyła własną szkołę muzyczną.
Wybrane utwory: Denaturatus na obój solo i elektronikę (2017), Inside the mirror na skrzypce i wiolonczelę (2017), How to? (personal approach) na saksofon tenorowy i elektronikę (2017), A day that could have existed na orkiestrę kameralną, perkusję, elektronikę, wideo i nagranie terenowe (2018), Moldy na klarnet, skrzypce, wiolonczelę, kontrabas i fortepian (2018), Mucor na flet, obój, klarnet, wiolonczelę i kontrabas (2019), Taxidermia na wiolonczelę i elektronikę (2019), Ergot na flet altowy, rożek angielski, klarnet basowy, altówkę i wiolonczelę(2019), Metarhizium na róg, puzon, fortepian i perkusję (2019), Seamy Side na flet basowy, klarnet basowy, fortepian, wiolonczelę i elektronikę (2020), Zbiy na flet basowy, klarnet basowy, perkusję, gitarę elektryczną, wiolonczelę, kontrabas i elektronikę (2022), Vydykh na skrzypce, fortepian i elektronikę (2022), Vacuum na flet basowy i elektronikę (2022), Pasaż Róży na elektronikę (2022), Zemlya na głos i ambisonics (2022), _-‘ na flet basowy, klarnet basowy, perkusję, gitarę elektryczną, wiolonczelę, kontrabas, elektronikę, tancerkę i światło(2022), Prosopagnosia na dwa fortepiany i elektronikę (2023), Bukimi no Tani na głos i 12-kanałową elektronikę (2023), Vnutrishn’o na klarnet basowy, fagot, skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2023), Chasm na akordeon, sampler i elektronikę (2023), Demon Laplace’s na głos i czterokanałową elektronikę (2023), Solastalgia na flet basowy, klarnet basowy, saksofon barytonowy, perkusję, fortepian i elektronikę (2023), Jouissance na buchla easel, zespół i elektronikę (2024), ALIENATED na orguanous, zespół i elektronikę (2024), Threshold na kwartet gitar elektrycznych i elektronikę (2024), Skvyrk na duży zespół, buchla easel i electronikę (2024), Uhtceare na głos, smyczki i elektronikę (2024).