Kendall, Hannah
ur. w 1984 w Londynie, odbyła studia muzyczne na Uniwersytecie w Exeter, a następnie uzyskała magisterium z kompozycji w Royal College of Music oraz doktorat na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku.
Rok 2022 przyniósł artystce Nagrodę Hindemitha dla wybitnych kompozytorów współczesnych, zaś 2023 – Nagrodę Ivora Novella za najlepszy utwór na duży zespół (za shouting forever into the receiver zamówiony przez rozgłośnię Südwestrundfunk dla EnsembleModern). Po premierze w ramach Donaueschinger Musiktage kompozycja ta była wykonywana przez takie zespoły i orkiestry, jak Ensemble intercontemporain, Ensemble des Lucerne Festival, Klangforum Wien, London Sinfonietta oraz New York Philharmonic.
Znana z precyzyjnych aranżacji i tworzenia immersyjnych światów dźwiękowych Kendall wykracza poza ideę kompozycji, przerzucając mosty pomiędzy wieloma kulturami muzycznymi. Jednocześnie respektuje i kwestionuje tradycję współczesną, a także wykorzystuje ją dotworzenia nowych narracji, w których łączy troskę o szczegół z bezgranicznym zatraceniem w dźwięku. Utwory artystki powstawały na zamówienie BBC Proms, London Symphony Orchestra i Staatsoper w Hanowerze, Hallé Orchestra, Lincoln Center i Musikkollegium Winterthur, Scottish Ensemble i Staatsoper w Stuttgarcie, a także Wigmore Hall.
Jej pierwsza, wysoko oceniana przez krytyków opera The Knife of Dawn, której Kendall była również producentką (premiera w londyńskim Roundhouse, 2016), to klaustrofobiczna opowieść o uwięzieniu gujańskiego poety i aktywisty politycznego Martina Cartera. W2020 Royal Ballet and Opera w Londynie pokazała drugie dzieło sceniczne kompozytorki. Trzecie zostanie wystawione przez zespół Holenderskiej Opery Narodowej w przyszłym roku. Muzyka Kendall jest również wykonywana przez takie orkiestry, jak: Boston Symphony, City of Birmingham Symphony, Los Angeles Philharmonic, Orchestre de Paris, Philharmonia Orchestra, San Francisco Symphony oraz Seattle Symphony. Była prezentowana w ramach festiwali, m.in.: w Aix-en-Provence, Bang on a Can Long Play, Berliner Festspiele, Huddersfield Contemporary Music Festival, Tanglewood, TIME:SPANS, a także podczas Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie.
Wydawcą jej dzieł jest berlińska oficyna Ricordi.
Wybrane utwory: Nativity na chór (2006), Never Seek to Tell Thy Love na trio wokalne (2007), Vera na mały zespół (2008), Fundamental na chór i kwintet dęty (2010), Incident na sopran i fortepian (2011), Middlegame na fortepian solo (2012), On the Chequer’d Field Array’d na fortepian solo (2013), Regina Caeli na chór (2014), Not Hands Like Mine na trio wokalne (2015), The Knife of Dawn, cykl pieśni (2016), The Knife of Dawn, opera kameralna (2016), The Spark Catchers na orkiestrę (2017), Processional na fortepian solo (2018), Network Bed na mały zespół (2018), A Winged Spirit na skrzypce i fortepian (2018), Verdala na duży zespół (2018), Disillusioned Dreamer na orkiestrę (2018), Glances / I Don’t Belong Here na kwartet smyczkowy (2019), Tan-Tan na mały zespół (2020), Rosalind na sopran, baryton i fortepian (2020), Nexus na orkiestrę (2020), Tuxedo: Vasco ‘de’ Gama na orkiestrę (2020), Tuxedo: Hot Summer No Water na pozytywkę, głos i gwizdek policyjny (2020), Where is the chariot of fire? na duży zespół (2020), Tuxedo: Plaid x Plaid na dużyvzespół (2021), Dimensions of a Creole Continuum, teatr ruchu (2021), Tuxedo: Crown; Sun King na skrzypce preparowane i pięć nakręcanych pozytywek (2021), Tuxedo: (Copper); Ivory Mask na obój i fortepian (2021), Tuxedo: Diving Bell 2. na preparowaną harfę (2021), Hand-en-Veldt, instalacja na 100 pozytywek (2021), Tuxedo: Dust Bowl #1 na chór (2021), yes, flash bright lightning in my southern sky! na dwa stroiki obojowe i trzy nakręcane pozytywki (2022), Tuxedo: Between Carnival and Lent na mały zespół (2022), this is but an oration ofloss na zespół wokalny (2022), Tuxedo: Dust Bowl #2 na chór (2022), shouting forever into the receiver na duży zespół (2022), How ruin nested inside each thimbled throat / & made it sing na kwartet smyczkowy (2022), Tuxedo: Dust Bowl #3, instalacja na zespół harmonijek i głosy (opcjonalnie) (2022), Even sweetness can scratch the throat na mały zespół (2023), …I may turn to salt na orkiestrę smyczkową (2023), O flower of fire na orkiestrę (2023), when flesh is pressed against the dark na mały zespół (2024), Gilt na kwartet saksofonowyv(2024), He stretches out the north over the void and hangs the earth on nothing na orkiestrę (2024), And At Pains To Temper The Light naorkiestrę smyczkową (2024), You carve & carve until a coin of light appears (Profit; New Hope; Good Success), instalacja na preparowany zespół smyczkowy (2024), the need / to be shattered & rebuilt na orkiestrę (2025), The End of carrying All na kwartet smyczkowy (2025).