Kabza, Maciej Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1990. Ukończył Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie kompozycji Zygmunta Krauzego (2014), uzyskał także dyplom z teorii muzyki w klasie Ewy Kowalskiej-Zając (2015). Studiował muzykę elektroniczną pod kierunkiem Krzysztofa Knittla. Kształcił się również w zakresie realizacji dźwięku w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie (studia podyplomowe). W 2025 obronił pracę doktorską pod kierunkiem Artura Zagajewskiego.

Wykształcenie muzyczne uzupełniał w ramach Synthetis – Międzynarodowych Letnich Kursów Kompozytorskich w Radziejowicach, brał udział w spotkaniach i warsztatach nowej muzyki organizowanych przy Warszawskiej Jesieni, uczestniczył także w Międzynarodowych Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w Darmstadcie.

Jest laureatem Stypendium Młoda Polska (2025) oraz Stypendium Artystycznego Miasta Łodzi (2023). Jego utwory zostały wielokrotnie nagrodzone podczas konkursów kompozytorskich o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim, m.in.: III Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. M. Karłowicza (I nagroda, nagroda publiczności, 2024), V Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Kompozytorów im. K. Pendereckiego w ramach 34. Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów (wyróżnienie, 2022), III Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. A. Koszewskiego organizowanym przez Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu (I nagroda, 2021), Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „Młodzi Muzycy Młodemu Miastu 2.1” w Stalowej Woli (II nagroda oraz nagroda specjalna od Hashtag Ensemble, 2021).

Jego utwory były prezentowane zarówno w Polsce, jak i za granicą, na festiwalach takich jak: ISCM World New Music Days 2024 na Wyspach Owczych, Młodzi Muzycy Młodemu Miastu 2.0 w Stalowej Woli, Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale” w Gdańsku, AŻ Festiwal oraz Festiwal Musica Moderna w Łodzi.

Wybrane utwory: Composinus na komputer (2017), Prelude for just a few notes na klarnet (2018), Studium na orkiestrę symfoniczną (2018), Quantum Leap na gitarę elektryczną, tubę, playback i live electronics (2018/22), Uporczywe splątanie na saksofon i fortepian (2018), Fluktuacja I na flet (2018), Junkie na komputer (2019), I am freq and seq na komputer (2019), Growl na tubę (2020), Obrazy metafizyczne na flet, klarnet, perkusję, gitarę elektryczną, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2021), Fluktuacja II na klarnet i live electronics (2021), Fluktuacja III na tubę i live electronics (2021), In Varietate Unitas na chór mieszany acappella (2021), Rage against Rage na recytatora, saksofon barytonowy, akordeon, zestaw perkusyjny (2022), The Infinity MirrorII na orkiestrę smyczkową (2022), cykl pieśni Szczęście na wysoki głos i fortepian do słów Juliana Tuwima (2023, rew. 2025), asc / desc – (no) ending na orkiestrę symfoniczną (2024), Time Must Stop! na duży zespół (2025).