Shariatzadeh, Golnaz Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

w 2016 ukończyła klasę skrzypiec w Konserwatorium Brooklyn College w Nowym Jorku, studiowała również u Marii Radichevej w nowojorskiej Juilliard School of Music. Dyplom w zakresie kompozycji i improwizacji uzyskała w Mills College w 2018 – do jej mistrzów należeli Roscoe Mitchell i Zeena Parkins. Obecnie jest doktorantką na Wydziale Kompozycji Uniwersytetu Harvarda w klasie Chai Czernowin i Hansa Tutschku.

Jej utwory były prezentowane na licznych festiwalach, m.in.: Wien Modern, Warszawskiej Jesieni, Huddersfield Contemporary Music Festival, Gaudeamus, Mostra Sonora, Ultima i Musica Strasbourg, przez zespoły takie jak Nadar, TAK, Ensemble Recherche, od których otrzymała również zamówienia kompozytorskie. Jej utwór fabric of grief (2023) został zaprezentowany na festiwalu Gaudeamus, Warszawskiej Jesieni i Wien Modern, a kompozycja MOM (2023) została wykonana przez Broken Frames Syndicate na Beethovenfest w Niemczech.

Jest laureatką stypendiów: Ferdinand Gordon and Elizabeth Hunter Morrill Fellowship, Deakin-Royce Graduate Fellowship, John Knowles Paine oraz nagrody kompozytorskiej im. George’a Arthura Knighta dla najlepszej kompozycji roku stworzonej na Harvardzie.

W 2024 otrzymała nominację do nagrody Gaudeamus, a także wygrała w konkursie Riot Ensemble Call for Scores 2024.

Wybrane utwory: Ceres na klarnet basowy, fortepian i perkusję (2018), Nashtifan na flet i perkusję (2018), Broken Periphery na flet, klarnet basowy i perkusję (2019), Hollowing na dwoje preparowanych skrzypiec, altówkę i klarnet (2019), Miaan na wiolonczelę preparowaną, puzon i taśmę (2020), solo oboe na obój (2020), Zir na kwartet smyczkowy (2020), moon that sank | wet grass na głos, klarnet basowy i perkusję (2021), Dermatome na trzy instrumenty perkusyjne, przetworniki i taśmę (2022), in the landscape of mydreams landed two voices, unfulfilled na klarnet, kontrabas i taśmę (2022), #48660 na skrzypce, wiolonczelę i taśmę (2022), concrete and bones of another na skrzypce, flet, fortepian, gitarę elektryczną, klarnet basowy i wiolonczelę (2022), Animal na skrzypce, flet, fortepian, klarnet, obój, wiolonczelę, perkusję i eksperymentalną animację (2023), inside me, someone has written all the places i have been nasaksofon i eksperymentalną animację (2023), fabric of sorrow na flet altowy, klarnet, wiolonczelę, taśmę i eksperymentalną animację (2023), MOM na duży zespół i animacje (2023), Children’s games na harfę, kontrabas i perkusję (2024), Fish na cymbały i skrzypce (2024), Root na trio smyczkowe (2024), Flock of birds flying out of her belly na trio fortepianowe (2024), bluer womb na zespół i animacje (2025).