Scully, Paul Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w Dublinie. Jego twórczość ma charakter interdyscyplinarny, czerpie ze sztuki performatywnej, sztuk wizualnych, z teatru, filozofii i literatury. Większość jego dzieł jest tworzona specjalnie dla konkretnych miejsc i często ma charakter kontekstowy, uwzględniający pełną gamę doświadczeń widowni, a jednocześnie stara się podważyć jej oczekiwania.

Najnowsze utwory Scully’ego, takie jak Will we Give it a Bash? i Everything’s Left That’s Worth Defence, mają na celu podważenie założeń słuchaczy poprzez zabawne, humorystyczne, niekiedy chaotyczne środki wyrazu.

Scully jest dyrektorem generalnym eksperymentalnego zespołu Kirkos, prowadzi jego salę koncertową oraz przestrzeń artystyczną w Dublinie. W 2022 i 2023 otrzymał tytuł Music Centre Ireland Emerging Composer.

Wybrane utwory: Virtual Reality Therapy na fortepian, głos i elektronikę (2020), Line of Sight, spacer z przewodnikiem i performans insitu na aktora, pięcioro muzyków i telekonferencję (2020), Will we Give it a Bash?, wykład-recital na aktora, klarnet, elektronikę i wideo (2022), Everything’s Left That’s Worth Defence, performans in situ na aktora, pięcioro muzyków, głośniki i dwoje chorążych (2022), About my Work, wykład-recital (2023), Sine of Light, instalacja-performans na aktora, czworo muzyków, lornetkę i słuchawki (2023), Escape Velocity na skrzypce, wiolonczelę, perkusję, przetwornik i światła (2024), The Thing About Darkness na sidła, przetwornik, światła i wideo (2024), New Work na zespół Pierrota (2025).