Christensen, Christian Winther
studiował kompozycję w Duńskim Konserwatorium Królewskim, gdzie jego nauczycielami byli Bent Sørensen, Niels Rosing-Schow, Hans Abrahamsen i Hans-Peter Stubbe Teglbjærg, oraz w Konserwatorium Paryskim u Frédérica Durieux. Jego muzykę wykonywało wiele zespołów i orkiestr, m.in.: Duńska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, SWR Symphonieorchester, Ensemble Mosaik, ensemble recherche, London Sinfonietta, Distractfold, DissonArt, Curious Chamber Players, Defunensemble, Uusinta, Oslo Sinfonietta, Aleph, Alternance, 2e2m, Athelas Sinfonietta, SCENATET, na festiwalach i w salach koncertowych takich jak: Tage für Neue Musik, MATA Festival, Klangspuren, Światowe Dni Muzyki ISCM, Festival di Nuova Musica, Nordic Music Days, UNM Festival, SPOR, Athelas New Music Festival, PULSAR, Gong Tomorrow. Artysta otrzymał nagrodę Akademie der Künste w Berlinie (2020), stypendium Lumbye/Agerby (2019), Léonie Sonning’s Talent Prize, Schierbeck Prize oraz stypendia twórcze Duńskiej Fundacji Sztuki.
Wybrane utwory: Kwartet smyczkowy (2002–03), Don’t Look Back na klarnet basowy, puzon, skrzypce i wiolonczelę (2006), Find Holger Danske na chór (2006), Maskinen na akordeon, wideo i elektronikę (2007), A Fall from the Perfect Groundna flet, klarnet, fortepian, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2003–07), Heiliger Dankgesang na kwartet smyczkowy i elektronikę (2006–07), Stu na fortepian (2008), Concerto for Two Pianists na dwa fortepiany z orkiestrą (2008), Knocking out of Haeven’s Door na gitarę akustyczną i gitarę elektryczną (2008), The Documentation About Apu Sarkar na sopran, klarnet, saksofon, perkusję, kontrabas i fortepian (2008–09), In my Presence na zespół (2009), Being Apu Sarkar na saksofon, perkusję i fortepian (2009), Trio smyczkowe (2008–09), Festmusik – mit japanischem Geist und deutschem Akzent na zespół (2010), Andante con moto na flet altowy, klarnet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2010), Nachtmusik na flet altowy, klarnet basowy, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2011–12), Piano Preludes na fortepian z elektroniką (2012–15), Täuschung na wiolonczelę i akordeon z elektroniką (2012), A Small Monument for a Symphony na orkiestrę kameralną (2012), Concerto for a Movie Loop na orkiestrę (2012), Cadenzana wiolonczelę i elektronikę (2013), Pre-Air on the G String na zespół smyczkowy (2013), Sextet na klarnet, trąbkę, fortepian, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2010–14), Chromatische Weltmusik na wiolonczelę, akordeon i orkiestrę (2013–14), Four Hyperrealistic Songs na flet altowy, klarnet basowy, harfę, fortepian, wiolonczelę i elektronikę (2014–15), Hymns and Spectral Song na flet altowy, klarnet basowy, saksofon altowy, gitarę, fortepian, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i elektronikę (2015–16), Almost in G na flet altowy, klarnet basowy, perkusję, gitarę akustyczną, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2016), Chorale na gitarę akustyczną, gitarę elektryczną, flet altowy, klarnet basowy, fortepian, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2016–17), Freunde dla czterech muzyków (2018), Piano Concerto (2018), Dark Sleep na głos, gitarę i dwa małe ekrany (2018–19), Koncert na altówkę i orkiestrę (2011–19).