Duchnowski, Cezary
ur. w 1971 w Elblągu, studiował kompozycję w klasie Leszka Wisłockiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Obecnie wykłada tam m.in. realizację muzyki komputerowej. Był również jednym z inicjatorów założenia Studia Kompozycji Komputerowej w tej uczelni. Jest z nim związany do chwili obecnej.
Ma w dorobku utwory zarówno kameralne, jak i symfoniczne. Od kilku lat czołowe miejsce w jego działalności zajmuje twórczość elektroakustyczna. Tworzy wraz z Agatą Zubel duet ElettroVoce, realizujący projekty na głos i elektronikę. Jest wielkim orędownikiem muzyki improwizowanej. Chętnie współpracuje z muzykami jazzowymi, a także z innymi artystami, których pasją jest tworzenie muzyki na żywo. Wraz z Pawłem Hendrichem i Sławomirem Kupczakiem powołał do życia grupę Phonos ek Mechanes. W jej ramach uprawia szczególny rodzaj elektronicznej muzyki improwizowanej – human-electronics, gdzie komputery są kontrolowane za pomocą instrumentów akustycznych. Wraz z Marcinem Rupocińskim założył grupę Morphai – formację podejmującą inicjatywy artystyczne o profilu interdyscyplinarnym.
Wybrane utwory(od 2005): 10 1, 8 2, 6 3, 4 4 na kwartet smyczkowy (2005), Brama na orkiestrę symfoniczną i komputer (2005), Broda na wiolonczelę i komputer (2005), Ogród Marty, opera kameralna na głos żeński, aktora, media elektroniczne i instrumenty do libretta Piotra Jaska (2006), Sweter. Audycja 3 na lektora i elektronikę (2008), Cello_net na oktet wiolonczelowy (2009), Głosy miasta na orkiestrę symfoniczną, chóry i komputer (2009), Rzut kości na trzy komputery (2009), Stazione Termini, muzyka do spektaklu Wrocławskiego Teatru Pantomimy (2010), 1 5 1, 2 4 2, 3 3 3 na skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2011), Crossfade na akordeon, wiolonczelę i elektronikę (2011), i na grupy instrumentów i elektronikę (2012), Fere Vetus Canticum na głos i akordeon (2012), Koniec poezji na głos, wiolonczelę elektryczną, orkiestrę i elektronikę (2012), acc++ca na akordeon i komputer (2012), Kamień – rzeka – rytm na cztery viole da gamba i elektronikę (2013), Muzyka form przestrzennych na głos, wiolonczelę, smyczki i elektronikę (2013), Parallels na fortepian, keyboard midi, perkusję i wiolonczelę (2014), Drone Music na instrumenty i elektronikę (2014), Symfonia zbiorów na grupy instrumentów i elektronikę (2015), Sequenza I. Etiuda na drugie uderzenie w talerz na talerz i komputer (2016), Bal wiosennej pełni na instrumenty i elektronikę (2017), cROSSFAdE 2 na akordeon, altówkę i elektronikę (2017), Przedtakt (z Rafałem Augustynem; 2018), muzyka teatralna i filmowa.