Rożynek, Teoniki Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1991 w Krakowie. Mieszka w Warszawie. Tworzy muzykę instrumentalną, elektroakustyczną i elektroniczną. Gra na skrzypcach, elektronikaliach i odpadach. Jej utwory były wykonywane na festiwalach w kraju i za granicą, m.in. na Warszawskiej Jesieni, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum, Unsound, PLATO Ostrava, Containerklang czy Bendigo International Festival of Exploratory Music. Współpracowała przy produkcjach lmowych (Wieża. Jasny dzień w reż. Jagody Szelc, Solew reż. Carla Sironiego, Słabi w reż. Arkadiusza Biedrzyckiego – nagroda za najlepszą muzykę na Teatroteka Fest 2019), spektaklach teatralnych (Hymn do miłości w reż. Marty Górnickiej – nagroda za najlepszą muzykę na 10. Festiwalu Boska Komedia, Listopad w reż. Tomasza Węgorzewskiego – wyróżnienie podczas 3. festiwalu Klasyka Żywa) i performansach (Chorus from the “The Ark of Covenant” Katarzyny Kozyry). Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie kompozycji Krzysztofa Baculewskiego. Brała udział w kursach i warsztatach kompozytorskich m.in. podczas Internationales Musikinstitut Darmstadt 2018, SYNTHETIS 2017 w Radziejowicach czy Donaueschinger Musiktage 2016. 

Wybrane utwory: bilokacja na  amplifikowany fortepian, dwóch pianistów i sampler (2015), ściana na  amplifikowane skrzypce i wiolonczelę oraz warstwę elektroniczną (2015), T.R.I.P. na taśmę (2015), halocline II na dwa akordeony, akordeon basowy i sampler (2016), nox na  amplifikowaną orkiestrę smyczkową (2016), Kwartet smyczkowy na preparowany i  amplifikowany kwartet smyczkowy (2016), multiple 1 na  amplifikowane: klarnet kontrabasowy, perkusję, fortepian i skrzypce (2017), can you hear colors? na  amplifikowany flet basowy, amplifikowany kontrabas i warstwę elektroniczną (we współpracy z Moniką Szpyrką; 2017), the most satisfying music na dwóch perkusistów i warstwę elektroniczną (2017), bol na flet, akordeon, perkusję, warstwę elektroniczną i wideo (2017), deep-frozen_2/17 na akordeon, altówkę i warstwę elektroniczną (2017), untune na taśmę (2017), minimal surfaces 2.0 na  amplifikowany zespół, warstwę elektroniczną i wizualizacje (2018), palinopsja na taśmę (2018), taśmociągna klarnet basowy, fortepian, sampler, skrzypce i wiolonczelę (2018), bulbna klarnet kontrabasowy, perkusję, fortepian i skrzypce  amplifikowane, warstwę elektroniczną, wideo i instalację świetlno-mikrofonową (2019), etiuda na mechanizm klamki i jedną sprężynę na taśmę (2019), cymatics na dwoje solistów, warstwę wizualną, flet, fagot, waltornię, trąbkę, puzon i kwartet smyczkowy (we współpracy z Qbą Janickim i Martyną Chojnacką; 2020), il ballo delle ingrate [remake] na  amplifikowany zespół barokowy oraz warstwę elektroniczną (2020), Float na zespół (2020), Ultimate errors compilation, improwizacja na trzy performerki, obiekty, instrumenty i live electronics (z Aleksandrą Kacą i Żanetą Rydzewską; 2020).