absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie Kai Danczowskiej w 2013 roku. Doskonaliła swoje umiejętności na wielu kursach mistrzowskich, m.in. u Jana Staniendy, Grigorija Żyslina, Krzysztofa Jakowicza. W latach 2014–17 studiowała kameralistykę wraz ze swoim kwartetem smyczkowym – Antarja Quartet – na Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu pod kierunkiem Johannesa Meissla i Vidy Vujić.
Jej dwie pasje to muzyka kameralna oraz wykonawstwo muzyki nowej. Fascynacja muzyką współczesną rozpoczęła się w 2013, po udziale w projekcie polsko-niemieckiego European Workshop for Contemporary Music, organizowanego w ramach 56. Warszawskiej Jesieni. W 2014 Barbara Mglej brała udział wraz z EWCM w warsztatach w Darmstadcie w ramach 47. Międzynarodowych Letnich Kursów Nowej Muzyki, a rok później – w kursach w Kolonii. Podczas tego okresu miała okazję doskonalić swój warsztat pod okiem członków zespołów Kwartludium, Ensemble Garage oraz Ensemble Modern. Sześciokrotnie występowała na Warszawskiej Jesieni. Na swoim koncie ma prawykonania i polskie premiery utworów kameralnych i orkiestrowych takich kompozytorów, jak: Brigitta Muntendorf, Salvatore Sciarrino, Artur Zagajewski, Johannes Schöllhorn, Ragnhild Berstad, Gérard Grisey, Raphaël Cendo i wielu innych. Od 2014 należy do formacji Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, z którą występowała na takich festiwalach, jak: Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Musica Moderna, KODY, Audio Art, Elementi, NeoArte.
Od 2009 współtworzy smyczkowy Antarja Quartet, z którym występowała na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in. we Włoszech, w Niemczech, Austrii, Danii, Serbii, Macedonii, Słowenii.
W kwietniu 2016 zespół zdobył pierwszą nagrodę – tytuł mistrza – w III Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy, co zaowocowało nagraniem płyty z dziełami Mendelssohna i Pendereckiego.