Zakrzewska, Martyna
ur. w 1989, pianistka, solistka i kameralistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Mariusza Sielskiego i Mileny Kędry. Obecnie jest doktorantką tejże uczelni pod opieką Jana Pilcha. W 2014 rozpoczęła studia na kierunku nowa muzyka fortepianowa w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii w klasie Pierre’a-Laurenta Aimarda i Davida Smeyersa; w 2017 została absolwentką tej uczelni.
Zdobywczyni nagrody specjalnej w X Konkursie Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach. Laureatka Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa. W 2019 wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki. W latach 2013–15 była członkinią European Workshop for Contemporary Music, z którym koncertowała podczas Międzynarodowych Letnich Kursów Muzyki Nowej w Darmstadcie i w ramach Warszawskiej Jesieni. W Kolonii miała okazję współpracować z zespołem Musikfabrik, czego efektem był koncert na Universität der Künste w Berlinie. Jako solistka występowała m.in. na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu, w WDR, Deutschlandfunk, Filharmonii Lwowskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Nowym Teatrze w Warszawie.
Wystąpiła na wielu festiwalach: Warszawskiej Jesieni, Sacrum Profanum, Musica Moderna, Audio Art, aXes, Elementi, Acht Brücken, 7 Nurtów, NeoArte, festiwalu Mosty, TRZY-CZTE-RY. Współpracowała z takimi dyrygentami, jak: Rüdiger Bohn, Marek Moś, José Luis Castillo. Wzięła udział w projekcie PWM „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, który został uhonorowany Fryderykiem 2020 w kategoriach: album roku muzyka symfoniczna oraz najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej. Jako kameralistka występowała m.in. w duecie fortepianowym Antynomie, z którym w 2015 wzięła udział w konkursie ARD. Dokonywała prawykonań utworów m.in. Piotra Peszata, Camille von Lunen, Andrzeja Kwiecińskiego, Artura Zagajewskiego, Cezarego Duchnowskiego, Joanny Woźny, Jarosława Płonki, Jacka Sotomskiego, Marty Śniady. Od 2014 współtworzy formację Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble.
Uczestniczyła w kursach pianistycznych prowadzonych m.in. przez: Aleksieja Orłowieckiego, Nicolasa Hodgesa, Benjamina Koblera, Sebastiana Berwecka, Macieja Grzybowskiego, zespoły Musikfabrik, Ensemble Modern, ensemble recherche. Czynnie uczestniczyła w impuls Academy, Ostrava Days oraz Stockhausen-Kurse Kürten. W trakcie studiów w Kolonii zdobyła również doświadczenie w zakresie dyrygentury i improwizacji, dzięki pracy pod okiem Paula Alvaresa.