kompozytor/kompozytorka amerykański/amerykańska, studiowali kompozycję w Oberlin Conservatory w Ohio (dyplom z Wielką Nagrodą w 2004), następnie na Uniwersytecie Harvarda, gdzie uzyskali stopnie magisterski i doktorski odpowiednio w 2006 i 2013. Dwukrotnie – w latach 2009 i 2011 – odbyli kursy w paryskim IRCAM. Wcześnie zdobyli wysoką pozycję zarówno w swoim kraju, jak i w Europie. Są laureatką/laureatem wielu nagród i stypendiów, m.in.: International Alliance for Women in Music (2007), George Arthur Knight Prize (2007), John Knowles Paine Fellowship, Uniwersytet Harvarda (2006–10), Oscar Schafer Grant, Uniwersytet Harvarda (2008), National Endowment for the Arts Commission Grant (2008), 10-miesięcznego stypendium Akademie Schloss Solitude (Stuttgart, 2009), 6-miesięcznego stypendium Cité Internationale des Arts (Paryż, 2011), nagrody-stypendium Międzynarodowych Kursów Wakacyjnych Nowej Muzyki w Darmstadcie (2012), Mellon Postdoctoral Fellowship, Uniwersytet Columbia (2013–14), międzynarodowej nagrody kompozytorskiej Impuls (2013), Kranichsteiner Musikpreis (Darmstadt, 2014), stypendium Fulbrighta na pobyt we Francji (2013–14), Nagrody im. Busoniego Akademii Sztuk w Berlinie (2015), Stypendium Guggenheima (2017), Prix de Rome (2017), DAAD Artists-in-Berlin Prize (2017), nagrody Lincoln Center for Emerging Artists (2018). W 2016 ich kompozycja Bound to the Bow znalazła się w finale konkursu o muzyczną Nagrodę Pulitzera.
Należy do tego dodać wiele zamówień kompozytorskich ze strony renomowanych festiwali, instytucji i zespołów muzycznych, w tym m.in. New York Philharmonic, IRCAM, Klangforum Wien, Ensemble Modern, a co za tym idzie – liczne znakomite wykonania w wielu krajach. Ich opera-instalacja The Force of Things (2016) wyraża zaangażowanie w ochronę środowiska.
W latach 2014–15 Ash Fure pracowali jako pedagożka/pedagog na uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Od 2015 nauczają w Dartmouth College w Hanover (New Hampshire).
Wybrane utwory (od 2005): Inescapable na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i perkusję (2005), Spines na duży zespół (2005), Steamed na sopran i live electronics (2005), Drips of Hiss na kwartet smyczkowy (2006), Susurrus na flet, skrzypce, wiolonczelę, perkusję i elektronikę (2006), Blush na sinfoniettę i elektronikę (2007), Névé na beczkę traktowaną jako instrument perkusyjny i zespół (2008), Wire & Wool na wiolonczelę i elektronikę (2009), Cyan na orkiestrę (2009), Aperture / Iris na zespół 9-osobowy (2010), Pull na gitarę elektryczną i perkusję (2010), Tripwire, instalacja multimedialna, z Jeanem-Michelem Albertem (2011), Hover, instalacja multimedialna, z Adamem Fure (2012), Therefore I Was na wiolonczelę, fortepian i perkusję (2012), Veer, instalacja multimedialna, z Adamem Fure (2012), Soma na zespół 6-osobowy (2012), Albatross na duży zespół i elektronikę (2014), Ply, balet elektroakustyczny, z The Guest Company (2014), Something to Hunt na duży zespół (2014), Feed Forward na sinfoniettę (2014), Etudes for Anthropocene na septet i elektronikę (2016), Bound to the Bow na orkiestrę i elektronikę (2016), The Force of Things: An Opera for Objects, opera-instalacja (2016), Shiver Lung 1 na zespół i elektronikę (2016), Shiver Lung 2 na perkusję i elektronikę (2017), Anima na kwartet smyczkowy i elektronikę (2017), A Library on Lightning na trąbkę, fagot i kontrabas (2018), Shiver Lung 3, improwizacja na głośniki niskotonowe i dźwięki instrumentalne (2018), Filament na trio, orkiestrę i głosy w ruchu (2018), Hive Rise na megafony i instrumenty (2020), Together Games na megafony i instrumenty (2020).