Schroeder, Sabine Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

kanadyjska kompozytorka i wykonawczyni. W swojej praktyce wykonawczej używa przetworników dotykowych, przetwarzania w czasie rzeczywistym i urządzeń własnego autorstwa; eksploruje przestrzenie brzmieniowe, których istotą jest tyleż doświadczenie słuchowe, co cielesne.
Jej ostatnie projekty to m.in. rezydencja w Civitella Ranieri oraz Studiu Eksperymentalnym SWR we Fryburgu, zamówienia od ICE Ensemble, JACK Quartet, Architek Percussion i No Hay Banda oraz wspólny projekt z kreatorką teatralną Jenną Harris i in Edge Collective z Toronto. 

Wykłada na wydziale iEAR (Integrated Electronic Arts) Politechniki Rensselaer w Troy (stan Nowy Jork), Royal Northern College of Music w Manchesterze oraz Ban Summer Music Programs w Kanadzie. Obecnie jest docentką kompozycji w Interdyscyplinarnej Szkole Sztuki Współczesnej Simona Frasera w Vancouver. 

Wybrane utwory: Exits + Defenses na kwartet smyczkowy (2005), Slip Trains na kwartet smyczkowy (2011), He Cuts Snow na zespół i live mechanics (2012), Stircrazer II na wiolonczelę, bębny basowe i przetworniki (2013), Stircrazer III na fortepian, bębny basowe i przetworniki (2013), Stircrazer | Hammer + Flutter na saksofon barytonowy, perkusję, fortepian, harfę i zintegrowaną elektronikę (2014), Bone Games na amplifikowany zespół i zintegrowaną elektronikę (2016), Bone Games | Shy Garden na duży zespół i przetworniki (2016), Darkhorse na amplifikowany zespół i elektronikę (2017), another arrow now from the little quiver na fale Martenota, perkusję, disklavier, harfę i kontrabas (2018), Underroom na amplifikowany kwartet smyczkowy i elektronikę (2018), Love Machine na amplifikowany fagot i elektronikę (2018).