Kalwat, Katarzyna
reżyserka interdyscyplinarnych przedstawień i performansów. Studiowała psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz reżyserię w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Stypendystka Rządu Francuskiego, Fundacji Cité internationale des arts w Paryżu. Swoje umiejętności kształtowała podczas wielu warsztatów, m.in. w Thalia Theater w Hamburgu oraz w Volksbühne. Do jej najważniejszych projektów należą: Maria Klassenberg (Raster, TR Warszawa, 2020), Rechnitz. Opera-Anioł Zagłady (TR Warszawa, 2018), Staff Only (TR Warszawa, Biennale Warszawa, 2019), Holzwege (TR Warszawa, 2016) oraz Powrót do Reims na podstawie książki Didiera Eribona zrealizowany w Nowym Teatrze w Warszawie we współpracy z teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie i festiwalem Boska Komedia (2021). Jej artystyczna działalność sytuuje się pomiędzy teatrem, sztukami wizualnymi, operą i nauką o języku. W swojej pracy zawsze wychodzi od tego, co osobiste, prywatne.