Kozlovsky, Vincent
Dyrygent urodzony w Lublinie, ukończył z wyróżnieniem studia dyrygenckie w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Pawła Przytockiego. Kontynuował edukację w Conservatorio Giuseppe Verdi w Mediolanie (klasa Vittoria Parisiego), w sieneńskiej Accademia Musicale Chigiana oraz Lucerne Festival Academy, gdzie w roku 2017 został wybrany spośród ponad czterystu kandydatów jako Fellow Conductor. Podczas festiwalu dyrygował Lucerne Festival Alumni Ensemble oraz Lucerne Festival Academy Orchestra, prowadził wtedy m.in. utwory Debussyego, Koechlina, Bartóka i Ligetiego. Półfinalista Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. F. Mendelssohna-Bartholdy’ego w Salonikach oraz Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Księżnej Aastrid w Trondheim. Uczestniczył w mistrzowskich kursach dyrygenckich prowadzonych m.in. przez Daniele’a Gattiego, Riccarda Chailly, Colina Mettersa, Pawła Przytockiego, Stanisława Krawczyńskiego, Jacka Kaspszyka, Gabriela Chmurę i Rafała Delektę. Do swych nauczycieli sztuki dyrygenckiej zalicza także Macieja Tworka, Krzysztofa Pendereckiego, Petera Lukasa-Grafa i Ludwiga Wickiego.
Założył i prowadzi kameralną Lutosławski Orchestra Moderna, z którą debiutował podczas festiwalu Warszawska Jesień w 2014. W marcu 2017 w Lubelskim Centrum Spotkań Kultur poprowadził wykonania dwóch baletów Strawińskiego: Święta wiosny z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lwowskiej oraz Wesela z zespołem Kwadrofonik & Goście, Chórem Kameralnym Gloria ze Lwowa i solistami. Od tego czasu jest stale obecny w życiu muzycznym Lwowa. W sezonie 2018/2019 jako dyrygent gościnny Narodowej Opery Lwowskiej prowadził spektakle pt. Prawda pod Maską z dwoma baletami Strawińskiego (Święto wiosny i Pulcinella). W 2019 powierzono mu pięć koncertów na Festiwalu Kontrasty we Lwowie. Występował także z zespołami INSO – Lviv i Ensemble Nostri Temporis (Scena Nowej Muzyki). W październiku 2020 roku, mimo pandemii, podtrzymał współpracę z festiwalem Kontrasty: w programie koncertu finałowego prowadził Metamorphosen Richarda Straussa i Verklärte Nacht Arnolda Schönberga. Po raz kolejny na tym festiwalu wystąpi w bieżącym sezonie.
Wystąpił przy pulpicie takich zespołów symfonicznych i kameralnych jak: Sinfonietta Cracovia, Akademia Beethovenowska, orkiestry Opery Krakowskiej i Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, Orchestra Giovanile Italiana, Orchestra Sinfonica di Milano Giuseppe Verdi, Orchestra Toscana Classica, Trondheim Symfoniorkester & Opera, Thessaloniki Philharmonic Orchestra, MAV Budapest Orchestra, uczelniane orkiestry Akademii Muzycznej we Wrocławiu i Akademii Muzycznej w Krakowie.
Dysponuje szerokim repertuarem symfonicznym i oratoryjno-kantatowym różnych epok, od baroku po współczesność. W 2017 nagrał z Chórem Filharmonii Krakowskiej i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej utwory wokalno-instrumentalne Romana Palestra (wytwórnia RecArt), a w 2021 – partię orkiestrową hymnu Światowego Szczytu Klimatycznego Come Back to Paradise.
Jest także kompozytorem. Prowadzi działalność edukacyjną, charytatywną, promuje fundacje prozdrowotne, w tym Fundację DKMS.