Łopuszyńska, Monika Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1989 w Warszawie. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie Anny Radziejewskiej, aktorstwa dramatycznego w krakowskim Lart Studio oraz musicalu na International College of Musical Theatre (wcześniej American Musical Theatre Academy) w Londynie. Studiowała również aktorstwo filmowe w londyńskiej Identity School of Acting. W 2015 jeszcze podczas studiów w Warszawie debiutowała w tytułowej roli w operze Rodelinda G. F. Haendla w reżyserii Tomasza Cyza w Teatrze Collegium Nobillium w Warszawie. W tym samym roku współpracowała także ze Sceną Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej, debiutując na jej deskach jako Anna w Siedmiu Grzechach Głównych Kurta Weilla i Bertolta Brechta w reżyserii Miki Rosenfeld. Z racji zamiłowania do muzyki nowej współpracuje z gronem kompozytorów młodego pokolenia, czego owocem jest m.in. prawykonanie opery multimedialnej Rafała Ryterskiego pt. Anonymous (2017), w której wcieliła się w postać Ani. Nowa wersja spektaklu odbyła się na XI Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY w Lublinie (2020). Występowała również na deskach Nowego Teatru w Warszawie na Festiwalu Instalakcje 7 (2018), użyczając głosu w performansie muzycznym Bathtub Memory Project w reżyserii Eleni Efthymiou oraz w Teatrze Studio w spektaklu Psalm (2017) w reżyserii Jerzego Lacha. W czerwcu 2017, wybrana spośród dyplomantów studiów magisterskich wydziału wokalno-aktorskiego UMFC, wystąpiła w Filharmonii Narodowej, gdzie zaprezentowała wybór pieśni H. Duparca. Jest również laureatką XII Konkursu Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców (2018). Wiele koncertuje, ma na swoim koncie liczne koncerty kameralne w Polsce i za granicą, m.in. Elbeforum Brunsbüttel (Niemcy), Filharmonii Narodowej we Lwowie, czy India International Centre, New Delhi (Indie). Kilkukrotnie gościła również na scenie Studia Koncertowego Polskiego Radia. Podczas studiów w Londynie wystąpiła w produkcjach studenckich takich jak musical Sister Act (jako Mother Superior), spektakl Angels in America Tony’ego Kushnera oraz Julius Caesar Williama Shakespeare’a. W 2019 wystąpiła w musicalu Legally Blonde w Stockwell Playhouse – wcieliła się w rolę Paulette Bonafonté. W tym samym roku rozpoczęła współpracę z Teatrem Pieśń Kozła we Wrocławiu: zagrała rolę Kassandry w spektaklu muzycznym Wojownik w reżyserii Grzegorza Brala. W planach repertuarowych teatru są inne projekty z jej udziałem. Jako aktorka ma na swoim koncie także role dubbingowe, reklamowe i filmowe. Jest też performerką burleski.