studiowała muzykologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie i Dublin City University. Jest dramaturżką, autorką tekstów, kierowniczką projektów i konsultantką zespołów teatralnych i artystów scenicznych. Współtworzy międzynarodowe produkcje prapremierowe w ramach festiwali oraz w teatrach publicznych w Niemczech i innych krajach. Od 2008 pracowała m.in. w Staatstheater Darmstadt, Junge Oper w Stuttgarcie, Oldenburgisches Staatstheater, Nationaltheater Mannheim, Bockenheimer Depot we Frankfurcie, Kultur Büro Elisabeth w Berlinie, a także Państwowej Operze Bawarskiej, na Biennale Monachijskim, SESC w São Paulo i Netzzeit w Wiedniu. Stałym elementem jej pracy dramaturgicznej jest edukacja kulturalna. W latach 2013–18 była dramaturżką w Deutsches Nationaltheater w Weimarze, gdzie zainicjowała i przeprowadziła wiele projektów miejscowych i produkcji teatralnych w ramach Kunstfest Weimar, w tym światową premierę Funkhaus Weimar – Nietzsche Calling. A musical expedition in search of the „New Man” (2018) oraz niemiecką premierę Triumfu Śmierci Frederika Rzewskiego (2015, nagroda Götz-Friedrich-Studiopreis w 2016). Zapoczątkowała także wiele wydarzeń specjalnych, takich jak Is everything well again? – 70 years after the liberation of Buchenwald Concentration Camp. A night at the German National eatre (2014, we współpracy z Narodowym Miejscem Pamięci i Przestrogi Buchenwald). Jest członkinią założycielką stowarzyszenia ZMB – Zeitgenössisches Musiktheater Berlin e.V. – w którego zarządzie zasiadała w latach 2015–19. W 2018 i 2019 współtworzyła BAM! Berlin Festival for Contemporary Music Theatre. W sezonie 2018/2019 przeprowadziła oparte na wywiadach badanie dla Międzynarodowego Instytutu Teatralnego w Niemczech, część publikacji The Free Music Theatre in Europe – Four case studies from Berlin, London, the Netherlands and German-speaking Switzerland (wyd. 2020). W latach 2009–11 była stypendystką Akademie Musiktheater Heute (AMH).