po studiach we Fryburgu i w Amsterdamie występował początkowo w roli skrzypka, najchętniej wykonującego muzykę dawną. Do całkowitej reorientacji jego specjalności muzycznej doszło w konsekwencji stypendium dyrygenckiego, otrzymanego w 2009 od Fundacji Kersjes, a następnie asystentury u Marissa Jansonsa i Susanny Mälkki w Royal Concertgebouw Orchestra. Doświadczenie skrzypka nie pozostało jednak bez wpływu na jego stosunek do nowo przygotowywanych utworów na duże obsady.
Wiegers ma w dorobku występy na czele najlepszych orkiestr niderlandzkich, takich jak Residentie Orkest, Netherlands Philharmonic i Rotterdam Philharmonic czy (wraz z Peterem Eötvösem) Royal Concertgebouw. Był dyrygentem gościnnym orkiestry symfonicznej WDR, Estońskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej, Państwowej Orkiestry w Atenach, a także Ensemble Modern, Ensemble Musikfabrik, Neue Vokalsolisten Stuttgart. Otrzymuje zaproszenia od renomowanych międzynarodowych festiwali muzycznych, w tym Wien Modern, Holland Festival, November Music (s’Hertogenbosch), Huddersfield Contemporary Music Festival, London Almeida Festival, Aldeburgh Festival czy Acht Brücken w Kolonii.
Z początkiem sezonu 2018/19 objął stanowisko głównego dyrygenta gościnnego Klangforum Wien, z którym wystąpił w czerwcu 2018 podczas Biennale w Monachium. Kolejne występy zawiodły go do Centrum Sztuki Bozar w Brukseli i teatru Kampnagel w Hamburgu. Do najważniejszych wydarzeń bieżącego sezonu zalicza finałową noc serii letnich koncertów firmowanych przez Robeco (Robeco Concerts) z orkiestrą filharmoniczną Południowych Niderlandów (sala Concertgebouw w Amsterdamie), jak też nowe projekty z orkiestrą WDR, Estońską Narodową Orkiestrą Symfoniczną i z Ensemble Modern. W marcu 2019 w Stadttheater Klagenfurt odbyła się przygotowana przez niego premiera nowej wersji opery Koma Georga Friedricha Haasa. Doświadczenia operowe Wiegersa nie ograniczają się do dzieł tworzonych współcześnie. Prowadził np. Mozartowską operę komiczną Così fan tutte, Noyers Fludde Brittena, An Ocean of Rain Kyriakidesa,Les Mamelles de Tirésias i La Voix Humaine Poulenca. W 2017 dyrygował premierowym spektaklem KUNST MUSS (zu weit gehen) oder DER ENGEL SCHWIEG Helmuta Oehringa w operze w Kolonii.
Wśród kompozytorów, którzy cenią sobie współpracę z Wiegersem są tak wybitne osobowości, jak George Benjamin, Georg Friedrich Haas, Pierluigi Billone, Helmut Lachenmann i Rebecca Saunders. Zaliczał się do tej grupy również zmarły niedawno Louis Andriessen.