Denerin, Henrik Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w Szwecji w 1978, jest absolwentem kompozycji w klasie Luki Francesconiego w Akademii Muzycznej w Malmö; studiował także u Karlheinza Stockhausena i muzykologa Richarda Toopa. Jest członkiem Związku Kompozytorów Szwedzkich, szwedzkiej sekcji MTMW, pełnoprawnym członkiem Szwedzkiego Związku Artystów Scenicznych, członkiem zarządu Levande Musik w Göteborgu oraz jednym z dyrektorów artystycznych nowego festiwalu Kontinent Dalsland. 

Jego utwory były wykonywane w Europie, Azji, Australii i Ameryce m.in. przez Ensemble Recherche, Ensemble Aleph, Axelsson & Nilsson Duo, Athelas, Kammerorkester Basel, Gageego!, Norrbotten NEO, L’Instant Donné, Curious Chamber Players i Vertixe Sonora Ensemble; znalazły się w programach międzynarodowych festiwali muzyki współczesnej takich jak: Światowe Dni Muzyki MTMW, Nordic Music Days, Donaueschinger Musiktage, Międzynarodowe Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie, Mixtur Festival, Melbourne International Arts Festival, Vertixe Vigo Festival, Festival d’Aujourd’hui à Demain. 

Obecnie kompozytor pisze nowe utwory dla Andersa Nyqvista (Klangforum Wien), Moritza Ernsta, Ivo Nilssona, Johannesa Nästesjö, a także wielkich rozmiarów kameralne dzieło choreograficzne – Fatumeh

Wybrane utwory: Rotations­-Shadows, muzyka elektroniczna (2009), Decorated Zither na chór męski lub sześć solowych głosów męskich (2009), Das Ende eines Wintermärchens na zespół (2014), breathing, wersja na wiolonczelę solo (2014), Rhizomna zespół (2014), verzeitlichung na zespół (2014–15), monade (diskonti­nuierliche Endlichkeit) na trio (2015), Beyond the Quintessential Quincunx na zespół (2016), O ew’ge Nacht na wiolonczelę, fortepian i elektronikę (2016), artaria, wersja na elektronikę solo (2016), matheme na podwójne trio (2015–16), Simulacrumna orkiestrę kameralną (2016), fluchtlinien na flet i ew. perkusję / elektronikę (2015–17), totenkopf na piccolo i klarnet in Eb / obój (2016–17), OPUS INCERTUM na puzon i perkusję (2017–18), Ein deutscher Traum na zespół (2018–19), let the atrocious images haunt us, muzyka elektroniczna (2020), Fernangekommen/Hin­ weggegangen/Fernglänzend na perkusję i elektronikę (2020), col­lide na klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian (2019–21), Atmen Sie mit mir... na duży zespół i organy barokowe (2021).