Gryvul, Katarina
kompozytorka ukraińska, artystka dźwięku, producentka muzyczna, skrzypaczka i pedagożka. Studiowała we Lwowie i w krakowskiej Akademii Muzycznej, a obecnie kontynuuje edukację w Kunstuniversität Graz (muzyka komputerowa). W twórczości skupia się na różnorodności barw dźwięku i faktur, interesuje ją także łączenie muzyki klasycznej, organicznej, z nowymi formami muzyki elektronicznej. Jej utwory były wykonywane na wielu festiwalach, w tym: Ars Electronica (Linz), Tremplin de la création (Paryż), Audio Art (Kraków), Poznańska Wiosna Muzyczna, Ecosistema Sonico (Priverno, Włochy), Vox Electronica (Lwów), Summer Contrast (Rogalinko, Polska).
Otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury RP Gaude Polonia, a także stypendium Prezydenta Ukrainy dla młodych artystów. Została włączona przez Instytut Ukraiński do pierwszego katalogu „Music from Ukraine”. Zdobyła Grand Prix w dziedzinie muzyki i sound designu w konkursie Siła Młodości (Power of Young, Ukraina 2021). W 2021 założyła własną szkołę muzyczną.
Wybrane utwory: Denaturatus na obój solo i elektronikę (2017), Inside the mirror na skrzypce i wiolonczelę (2017), How to? (personal approach) na saksofon tenorowy i elektronikę (2017), A day that could have existed na orkiestrę kameralną, perkusję, elektronikę, wideo i nagranie terenowe (2018), Moldy na klarnet, skrzypce, wiolonczelę, kontrabas i fortepian (2018), Mucor na flet, obój, klarnet, wiolonczelę i kontrabas (2019), Taxidermia na wiolonczelę i elektronikę (2019), Ergot na flet altowy, rożek angielski, klarnet basowy, altówkę i wiolonczelę (2019), Metarhizium na róg, puzon, fortepian i perkusję (2019), Seamy Side na flet basowy, klarnet basowy, fortepian, wiolonczelę i elektronikę (2020), Zbiy na flet basowy, klarnet basowy, perkusję, gitarę elektryczną, wiolonczelę, kontrabas i elektronikę (2022), Vydykh na skrzypce, fortepian i elektronikę (2022), Vacuum na flet basowy i elektronikę (2022), Pasaż Róży na elektronikę (2022).