Yokoyama, Mioko
ur. w Sapporo, studiowała kompozycję na Tokijskim Uniwersytecie Sztuki, w 2011 uzyskała licencjat, a w 2014 – tytuł magistra. Jej pedagogami byli Eisuke Tsuchida, Kenjiro Urata i Manabu Kawai. Uniwersytet wyróżnił ją nagrodą Ataka. W 2015 dzięki stypendium Fundacji YAMAHA kontynuowała studia kompozytorskie w Akademii im. Sibeliusa w Helsinkach pod kierunkiem Veli-Mattiego Puumali. Obecnie związana jest z tą uczelnią jako pedagog.
Jako kompozytorka jest zainteresowana wydobywaniem z instrumentów nowych barw. Próbuje zaskakiwać słuchaczy. Jako pianistka bierze udział w pierwszych wykonaniach swoich utworów. Ma wsparcie licznych fundacji fińskich i japońskich (m.in. Pro-Musica, Teosto, Finnish Cultural Foundation, Sibelius Foundation, Nomura Foundation, The Finnish Music Foundation, Madetoja Foundation, Sibelius-Academy Support Foundation i Scandinavia-Japan Sasakawa Foundation). Pisze także na zamówienie zespołów nowej muzyki, jak orkiestra kameralna Avanti!, a także festiwali, w tym m.in. Warszawskiej Jesieni, Gaudeamus, Time of Music, IMPULS.
Wybrane utwory: Kinesis na trio fortepianowe (2019), Where a pendulum becomes free na pięć altówek (2020), Metamorphosis of Moments Musicaux no. 3 na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2020), Koncert fortepianowy (2021), There are always owers na saksofon, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2021), Song of the Shirt na sopran i gitarę (2021), Talking metals, talking drums dla sześciu perkusistów (2022).