jej muzyka jest eksploracją ruchu i energii. Materiał muzyczny dobiera pod kątem napięcia, które może wytwarzać całe spektrum nieprzewidywalnych i kontrastujących działań, od intymnych i ledwo słyszalnych po nieprzyjemne i uporczywe. Często włącza do swoich prac obiekty akustyczne, aby wzbogacić świat dźwiękowy i udowodnić, że muzyczna treść może być kształtowana przez wszystko, co wartościowe dla efektu artystycznego. Mieszka w Sztokholmie, jest członkinią założycielką Curious Chamber Players. Jej twórczość obejmuje muzykę na zespoły instrumentalne, orkiestrę, muzykę elektroniczną opartą na field recordingu oraz performanse instrumentalne. Ostatnio skupia się na tworzeniu dla mieszanego amplifikowanego zespołu instrumentalnego rozszerzonego o obiekty akustyczne w ramach pracy z członkami wspomnianego zespołu.
Jej utwory wykonywane są na całym świecie, a najważniejsze projekty w ostatnich latach to: muzyczny dramat dokumentalny kudzu /the sixth phase/ dla Deutschlandfunk w Kolonii, Huddersfield Festival i festiwalu Klang w Kopenhadze, duża kompozycja orkiestrowa splinters of ebullient rebellion napisana na Donaueschinger Musiktage 2018 (nagrodzona Donaueschinger Tage Orchesterpreis, a w 2020 także Christ Johnson Prize) czy monograficzny koncert how long is now w ramach festiwalu Ultraschall 2014. Jej utwory były wykonywane także przez Klangforum Wien, ensemble recherche, Ensemble Nikel, Nadar Ensemble i Faint Noise podczas Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie i Wittener Tage für Neue Musik. Jest laureatką Kranichsteiner Stipendienpreis i nagrody kompozytorskiej Malmlöf-Forssling, została również uhonorowana roczną rezydenturą w ramach DAAD Berliner Künstlerprogramm.
Regularnie wykłada gościnnie na uczelniach w Szwecji i zagranicą, od jesieni 2018 pracuje na Wydziale Kompozycji Akademii Muzyki i Dramatu Uniwersytetu w Göteborgu. W 2020 prowadziła także wykłady w ramach Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie.
Ważniejsze utwory: Ljómi na 12 fletów (2006), The Curious Collection na flet (i drewnianą solniczkę), klarnet kontrabasowy (i telefon komórkowy), perkusję (i książkę o Gustavie Mahlerze), fortepian (i puszkę na herbatę), skrzypce 1 (i maneki-neko), skrzypce 2 (i metalowy wizytownik), wiolonczelę (i elektryczny spieniacz do mleka) oraz elektronikę (2007), resilience na kontrafagot, saksofon tenorowy, perkusję i altówkę (2008), Fireworks and Silverbirds na đàn tranh, đàn bầu, dziesięciostrunową gitarę i elektronikę (2009), skuggor, glänta, dån na chór mieszany, trzy głosy solowe i trio perkusyjne (2009), spine reaction na kwartet gitar elektrycznych (2010), Turbid Motion na zespół (2010), Encrusted na zespół kameralny (2010), Structures of Molten Light na amplifikowane flet basowy i klarnet basowy, perkusję (z radiem), fortepian (z radiem), skrzypce i wiolonczelę (2011), hyperoxic na flet basowy i przedmioty (2011), Irimi na orkiestrę (2012), kobushi burui na amplifikowane saksofon tenorowy, perkusję, gitarę elektryczną i fortepian oraz maszynę do szycia i obiekty elektryczne (2012), purfling na amplifikowane skrzypce i elektronikę (2012), arching na amplifikowaną wiolonczelę, amplifikowane obiekty, rękę i elektronikę (2013), palinode na flet basowy, klarnet basowy, wiolonczelę i amplifikowane obiekty (2013), avgår, pågår na orkiestrę (2014), how long is now na zespół kameralny i elektronikę (2014), Ripost na kontrabas, perkusję (amplifikowane) i orkiestrę (2015), Shinai na orkiestrę smyczkową, cztery głosy i dwie perkusje (2015), Shin-Shinai na dwie perkusje i orkiestrę smyczkową (2015), jasmonate na flet piccolo, klarnet basowy, perkusję/notatnik, wnętrze fortepianu/maszynę do pisania, gitarę hawajską, skrzypce i wiolonczelę (2017), kudzu /the sixth phase/ na zespół kameralny (2017), splinters of ebullient rebellion na orkiestrę (2017/18), underpassing na trio perkusyjne (2017/18), Shinai Kiai na chór mieszany i perkusję (2018), Shinai Hara na orkiestrę smyczkową, tancerza z mieczami shinai i trzy odtwarzacze kaset (2019), blooming brume na zespół (2020).