kompozytor, performer i współdyrektor nowojorskiego Wet Ink Ensemble.
Studiował w Manhattan School of Music pod kierunkiem Nilsa Vigelanda, doktorat obronił na Columbia University w Nowym Jorku, gdzie jego mentorami byli Tristan Murail i Fred Lerdahl. Obecnie jest profesorem nadzwyczajnym Bienen School of Music at Northwestern University (kompozycja i technologia). Uzyskał Guggenheim Fellowship, nagrodę Alpert Award i wielokrotnie nagrody Amerykańskiej Akademii Sztuki i Literatury. Otrzymuje zamówienia od wielu instytucji i fundacji artystycznych, w tym: National Foundation for Advancement in the Arts, ASCAP, the National Endowment for the Arts, Barlow Endowment, Fromm Music Foundation, MATA, Francuskiego Ministerstwa Kultury i Radio France.
Jego muzyka była wykonywana w Carnegie Hall, w londyńskiej Wigmore Hall, na festiwalach międzynarodowych w Strasburgu, Darmstadcie, Berlinie (Ultraschall), Genewie (Archipel), Pradze (Contempuls) i Ostrawie (Ostrava New Music Days). Współpracuje z Orpheus Chamber Orchestra, American Composers Orchestra i Janáček Philharmonic, z zespołami Linea, Talea, Dal Niente, Yarn/Wire, Mivos, JACK Quartet i ensemble recherche.
Myśl kompozytorska Minceka jest skoncentrowana na tworzeniu kontekstów muzycznych, w których bezkolizyjnie współistnieją różne światy dźwiękowe – surowość z wyrafinowaniem, rytmiczna witalność z nagłym zastojem, mechaniczna repetycyjność z sinusoidalną ciągłością. W jego muzyce widoczne są częste próby nowatorskiego podejścia do harmonii mikrotonowej poprzez integrację metod uważanych zazwyczaj za niekompatybilne.
Wybrane utwory: Nucleus na saksofon i zestaw bębnów (2007), Poco a Poco na siedem instrumentów (2008), Subito na siedem instrumentów (2008), Pendulum III na saksofon i fortepian (2009), Pendulum IV na flet kontrabasowy, saksofon tenorowy, wiolonczelę i skrzypce (2009), Pendulum V na duży zespół i elektronikę (2009), Double Concerto na flet, perkusję i orkiestrę smyczkową (2009), Ali na saksofon altowy (2010), III Kwartet smyczkowy (2010), Color Form Line na osiem instrumentów (2011), Pendulum VII na saksofon i zespół (2011), Flutter na wiolonczelę (2012), Number May be Defined na głos, klarnet, trąbkę i puzon (2012), Pendulum IX na orkiestrę kameralną (2012), Lines of Convergence na sekstet perkusyjny (2013), Subito II na duży zespół (2013), Donegal na duży zespół (2013), Cadeau na dziewięć instrumentów (2014), Chamber Concerto na duży zespół (2014), Pneuma na saksofon i zespół (2015), Continuo na kwartet smyczkowy i orkiestrę (2015), Pendulum X na orkiestrę (2015), Vocalise na skrzypce i fortepian (2016), Torrent na dwoje pianistów, dwoje perkusistów i kwartet smyczkowy (2016), Way na dwoje skrzypiec (2017), Chorale 1 na skrzypce i fortepian (2017), Chimeras na duży zespół i elektronikę (2018), Images of Duration dla dwojga pianistów i dwojga perkusistów (2018), Glossolalia na osiem instrumentów i elektronikę (2019), Point, Point, Point, Point na duży zespół (2021), So Many Ways na osiem instrumentów i elektronikę (2022), Strato na kwartet smyczkowy i gitarę elektryczną (2022), Quartet na kwartet saksofonowy (2023), Spring Fanfare na zespół dęty blaszany (2023), Trace na zespół (2023).