Malinowski, Paweł Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1994. W swojej twórczości poszukuje muzycznych obiektów z przeszłości, którym nadaje nowy kontekst. Interesuje się campem, piosenkami zespołu Roxette, historiami szkatułkowymi, a także życiem codziennym. 

Współpracował m.in. z muzykami London Philharmonic Orchestra, Orkiestrą Muzyki Nowej, Ensemble Modern, Linea, United Instruments of Lucilin, Hashtag Ensemble, Ensemble Kompopolex, Spółdzielnią Muzyczną. Jego kompozycje były prezentowane podczas festiwali: MaerzMusik, Gaudeamus Muziekweek, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Festiwalu Prawykonań, Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie, a także transmitowane przez rozgłośnie radiowe, m.in. BBC Radio 3 i Program 2 Polskiego Radia. 

Ukończył studia kompozycji w Royal Academy of Music Aarhus w klasie Simona Steena-Andersena, Nielsa Rønsholdta i Juliany Hodkinson oraz z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Wojciecha Widłaka. Obecnie pod jego kierunkiem realizuje program szkoły doktorskiej. 

Wybrane utwory: ...still untitled:( [love songs] na zespół i elektronikę (2015), schwarzeis na klarnet basowy, perkusję i wiolonczelę (2016), I <3 Franz na kwartet smyczkowy (2016), Viens! Maman va te prendre en photo na siedmioro wykonawców, elektronikę i wideo (2016), ...über BWV 971 na flet i trio smyczkowe (2016), Dziś wydaje mi się że jest lepiej na 11 wykonawców, elektronikę i wideo (2017), It helps relieve tension na flet basowy, kontrabas i elektronikę (2017), C’mon join to Joyride na troje wykonawców, kasety magnetofonowe i wideo (2017), Op.50/No1 na fortepian (2017), Faites vos jeux na trio fortepianowe, elektronikę i wideo (2018), Robotron na zespół i sampler (2018), Nachtwanderung na orkiestrę (2018), They can’t see you like I can na klarnet basowy, saksofon barytonowy, elektronikę i wideo (2018), import/export na zespół i elektronikę (2018), untitled na amplifikowany flet prosty i klawesyn (2019), ZMRÓŹ na orkiestrę i taśmę analogową (2019), and it rose and it fell and pulsed like a wave na altówkę, akordeon, elektronikę i wideo (2019/20), the fear of falling remains a constant na wiolonczelę, elektronikę i wideo (2020), it is way too serious to be in panic [ouverture] na taśmę analogową (2020), ...still in the middle of happening na zespół i taśmy analogowe (2020), imaginarium polkolor na troje wykonawców, elektronikę i wideo na żywo (2020), declined/restored\elapsed na orkiestrę (2020/21), Paradise Blue [we’d never be apart] na klarnet basowy, akordeon i dźwięki elektroniczne (2021), Nowe Formy, kompozycja zbiorowa na zespół pięciu wykonawczyń i media (2021), wolno na dwie marimby i dźwięki elektroniczne (2022), through the youth of these things na zespół, elektronikę i obiekty (2021/22), adagio sostenuto na sześć instrumentów (2022), untitled [largo] na gitarę (2022), [title unknown] na sześć instrumentów i dźwięki elektroniczne (2022/23), ice to weep na głos, instrumenty i dźwięki elektroniczne (2023), mauve [ô nuit d’amour] na dwa amplifikowane flety i elektronikę (2023), in dreams begin melodies na zespół (2023).