Pinnock, Naomi Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

studiowała kompozycję w Londynie u Harrisona Birtwistle’a i Briana Eliasa oraz w Karlsruhe u Wolfganga Rihma. W latach 2015–16 dzięki stypendium Departamentu Kultury Senatu miasta Berlin była rezydentką w Cité Internationale des Arts w Paryżu. Wśród jej licznych nagród są: nagroda kompozytorska Fundacji PRS (2017), nagroda Royal Philharmonic Society za kompozycję kameralną (2020, za I am, I am) oraz nagroda kompozytorska Fundacji Ernsta von Siemensa (2022). 

Jej utwory są wykonywane na całym świecie przez takie zespoły jak: BBC Scottish Symphony Orchestra, Orkiestra Symfoniczna WDR, Luksemburska Orkiestra Filharmoniczna, Ensemble Adapter, kwartety Bozzini i Arditti, KNM Berlin, EXAUDI, London Sinfonietta, Neue Vocalsolisten Stuttgart i Schola Heidelberg, w ramach festiwali: Klangspuren, Acht Brücken, Ultraschall, Wittener Tage für neue Kammermusik, festiwalu w Huddersfield, Tectonics w Glasgow, ECLAT, Rainy Days, Musica, Only Connect Festival w Stavanger i Spitalfields w Londynie. W 2020 oficyna Wergo opublikowała jej płytę monograficzną Lines and Spaces

Ważniejsze utwory: Obstinare na siedem instrumentów (2003), IS na fortepian (2006, II wersja 2009), RE-sonare na akordeon, cymbały i dwoje perkusistów (2006), Nostos na sopran, skrzypce i zespół (2007), ukuðr na osiem instrumentów (2007), Oscillare na zespół wokalny i akordeon (2010), Kwartet smyczkowy (2010), Words na baryton i zespół (2010–11), Everything changes na skrzypce i wiolonczelę (2011), everything does change na klarnet, skrzypce i wiolonczelę (2012), II Kwartet smyczkowy (2012), The writings of Jakob Br. na zespół wokalny (2013), Always again na dwa fortepiany i zespół (2013–14), and yet there was (love) na mezzosopran (2014), Lines and Spaces na fortepian (2015), Music for Europe na flet, klarnet, harfę, fortepian i perkusję (2016), Between na siedem instrumentów (2017), The field is woven na orkiestrę (2018–19), BILLIE na klarnet basowy (2019), I am, I am na sopran i kwartet smyczkowy (2019), vestige na sopran (2020), passing, vanishing na wiolonczelę (2020), beneath na puzon (2021), The shadow of the the thing na skrzypce (2022), After Severn Cullis-Suzuki na skrzypce i altówkę (2022), Landscape na zespół wokalny (2022), (it looks like someone lived there) na zespół z sopranem (2022), (were the ruins still there) na zespół (2023).