Peszat, Piotr Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1990 kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego działalność artystyczna łączy elementy muzyki instrumentalnej, elektronicznej, multimediów i performansu.

Utwory Peszata były prezentowane podczas wielu koncertów i festiwali, m.in. Lucerne Festival, Warszawskiej Jesieni, Musica Polonica Nova, Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie, Donaueschinger Musiktage, Sacrum Profanum czy Ultraschall Festival. Współpracował z takimi zespołami, jak: Musikfabrik, Klangforum Wien, Ensemble Modern, ensemble recherche, Scenatet czy Lucerne Festival Academy Orchestra.

W latach 2009–14 studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Krzysztofa Meyera, następnie, w latach 2013–15, w Królewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus pod kierunkiem Simona Steena-Andersena. Po ukończeniu studiów doktoranckich pod opieką Marka Chołoniewskiego w 2018 otrzymał stopień doktora sztuki. Habilitację obronił w 2022. 

Oprócz działań autonomicznych tworzy muzykę do spektakli teatralnych i filmów. Pracuje jako asystent w Studiu Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. 

Wybrane utwory (od 2020): Trombone Concerto na puzon solo, orkiestrę kameralną, live electronics i live video (2020), The Piano Was a Pole na fortepian solo, live electronics, live video i światła (2020), PEnderSZATch, kompozycja paragrafowa na zespół kameralny, audio playback, live electronics, wideo i interaktywny system głosowania (2020), The Dictionary of Imaginary Places na skrzypce solo, wielokanałowe live electronics i live video (2020), Plant Concerto with Pianosong na fortepian i sampler solo, zespół kameralny i audio playback (2020), Sensation Score #1 na klawesyn solo, okulary VR i live electronics (2021), F******-Gran Torso, audio playback (2021), Songs of New Music I Have Seen na cztery instrumenty dęte elektroniczne, zespół kameralny, live electronics i live video (2021), Musikalisches Opfer #2 na wiolonczelę i głos solo, zespół kameralny, live electronics i live video (2021), The Promised Land of Error na głos solo i live electronics (2021), I Shall Never Return na flet solo i wielokanałowe live electronics (2022), TVTVP – Thousand More Years na głos, wielokanałowe live electronics i wideo (2022), TVTV – Intronisation na Ableton Push solo, performerów, wielokanałowe live electronics i live video (2022), Your Personal Rate of Growth in a Rapidly Changing World na fortepian solo, okulary VR i wielokanałowe live electronics (2022), Comforting Music na dwie marimby, okulary VR, wielokanałowe live electronics i wideo (2022), Gewalt der Musik na zespół kameralny i wielokanałowe live electronics (2023), PEnderSZATch Rising na zespół kameralny, audio playback, live electronics, wideo i światła (2023).