Krych, Lilianna
dyrygentka młodego pokolenia, członkini grupy kreatywnej zespołu muzyki współczesnej Hahstag Ensemble, w ramach której współprowadzi pierwszą w Polsce scenę dla muzyki współczesnej Hashtag Lab, założycielka zespołu wokalnego Match Match Ensemble. Nominowana do Paszportu „Polityki” 2022. W sezonie 2023/24 uczestniczka programu Britten-Pears Young Artist. Głównym obszarem jej działalności artystycznej jest opera oraz muzyka współczesna. Fascynuje ją przenikanie się dziedzin sztuki: opery, teatru, muzyki, sztuk wizualnych, a także praca w obszarze głosu, ciała i ruchu. Muzykę i teatr traktuje jako narzędzie do analizy i komentowania rzeczywistości.
Współpracowała z Teatrem Wielkim – Operą Narodową oraz Polską Operą Królewską, gdzie jako kierowniczka muzyczna zrealizowała m.in. opery kameralne Benjamina Brittena The Rape of Lucretia i The Turn of the Screw. Interesują ją opery współczesne, przygotowała muzycznie m.in. Luci mie traditrici i Superflumina Salvatore’a Sciarrina (New Opera Days Ostrava, Warszawska Jesień), a także opery współczesne Wojciecha Błażejczyka, Karola Nepelskiego i in.
Zajmuje się również edukacją muzyczną na wszystkich szczeblach zaawansowania.