Gorwa, Magdalena
absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu na kierunku kompozycja i teoria muzyki w klasie Cezarego Duchnowskiego i Pawła Hendricha. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Prezydenta Wrocławia oraz ZAiKS. Finalistka konkursu Studencki Nobel w kategorii Sztuka. Jej utwory i aranżacje były wykonywane w wielu miastach w Polsce oraz za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Korei Południowej, Australii, Norwegii, Szwecji, Holandii, Niemczech czy Białorusi. Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich. Najważniejsze z nich to: pierwsza nagroda w Międzynarodowym Konkursie 15 kwartetów na 15-lecie NeoQuartet (2021), pierwsza nagroda w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim organizowanym przez The New Symphony Vienna (2020) i nagroda główna w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Kaliszu (2018).
Od 2016 stale współpracuje ze środowiskiem teatralnym. Skomponowała muzykę do ponad 20 spektakli, które były wystawiane na takich scenach jak: Teatr Lalek Guliwer w Warszawie, Teatr Pinokio w Łodzi, Opolski Teatr Lalki i Aktora, Teatr Lalki „Tęcza” w Słupsku, Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatr Lalek Rabcio w Rabce-Zdroju i inne. Od 2019 jest kompozytorką Teatru Aczemu założonego przez Małgorzatę Pilczuk, który upowszechnia literaturę dziecięcą na terenie całej Polski. Komponuje również muzykę do zwiastunów promujących wrocławskie festiwale oraz spektakle teatralne.
W 2023 wraz z dwójką przyjaciół otworzyła prywatną szkołę muzyki Przestrzenie Dźwięku we Wrocławiu, gdzie uczy gry na gitarze, ukulele, pianinie, teorii muzyki i kompozycji.
Wybrane utwory: AJKM_5445 na skrzypce, wiolonczelę i harfę celtycką (2017), Spiritus movens na wiolonczelę solo (2017), Ta łza do słów Adama Asnyka na chór mieszany i orkiestrę smyczkową (2017), Nymphai na flet, altówkę i harfę (2018), SOLissimo na wiolonczelę solo (2018), Potpourri na flet altowy, waltornię, perkusję, skrzypce i wiolonczelę (2018), Mrok_i! na elektronikę i wizualizację (2019), Pater Noster na chór mieszany (2019), ePitaph na orkiestrę symfoniczną (2019), Niepokoje senne na flet, marimbę i wiolonczelę (2019), solo traveler na akordeon solo (2020), on the verge of... na altówkę, akordeon, perkusję i elektronikę (2020), muzyka do filmu Emak-Bakia w reżyserii Man Raya na saksofon sopranowy C, fortepian, dwoje skrzypiec i kontrabas (2020), Szukaj Lasu na zespół wokalny (2020), trzy po trzy na trio akordeonowe (2021), Contra na sinfoniettę, zespół wokalny i live electronics (2021), crushed quartet na preparowany kwartet smyczkowy i elektronikę (2021), Fatum na sinfoniettę i zespół wokalny (2022), być/nie być na skrzypce, klarnet, perkusję i fortepian (2022), Inversio na preparowany fortepian i niepreparowany wibrafon (2023), A ja Jestem poza tym wszystkim do słów Weroniki Zwierzyńskiej na głos i elektronikę (2023), Biedny skopany śmietniku do słów Weroniki Zwierzyńskiej na głos i elektronikę (2023), Cztery korzenie wszechrzeczy na zespół (2024).