Jung An Tagen (Stefan Juster)
Po dwóch dekadach aktywności nagraniowej pod różnymi pseudonimami (Stefan Kushima, Cruise Family, Alex Strelka, Bobby Lazar, Easy Rider, Lars Leerkörper) i w ramach rozlicznych współprac artystycznych utrwalanych przez Editions Mego i Diagonal, Stefan Juster występuje niezmordowanie na takich festiwalach, jak Unsound czy Sonic Acts, badając granice techno i dysocjacyjnej muzyki komputerowej. Od 2019 Jung An Tagen współpracuje z filmowcem Rainerem Kohlbergerem przy immersyjnych performansach audiowizualnych, które opanowują aparat percepcyjny odbiorcy, tworząc wrażenie zatarcia „ja” i świata. Jego twórczość w tej dziedzinie wpisuje się w tradycję abstrakcyjnego, konceptualnego filmu eksperymentalnego, aktualizowaną do wymogów XXI w. dzięki użyciu najnowszych technologii.
Ur. w 1985 w Linzu. Regularnie koncertuje w miastach austriackich, występował także w prestiżowych klubach i salach w Belgii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Korei Południowej, Litwie, Łotwie, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainie, Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz na Węgrzech; na festiwalach takich jak: Ars Electronica i Linzfest w Linzu, GOGBOT w Enschede, SPECTROPIA w Rydze, CREEPY TEEPEE w Kutnej Horze, KLANGfestival w Gallneukirchen, Unsafe+Sounds w Wiedniu, Unsound w Krakowie, NEXT w Bratysławie, Stuttgarter Filmwinter, Wiener Festwochen, Open Source Art (OSA) w Sopocie, Heart of Noise w Innsbrucku, Donaufestival w Krems, Hiatus w Poznaniu, Tallinn Music Week, MaerzMusik w Berlinie. Tworzył na zamówienie Wiener Festwochen, Künstler*innenhaus Mousonturm we Frankfurcie nad Menem, Donaufestival w Krems, OTTOsonics Festival w Ottensheim i Black Page Orchestra; swoje instalacje dźwiękowe prezentował w Bar du Bois, Sussudio i Flucc w Wiedniu, OK Linz, In de Ruimte w Gandawie, Czarnym Pokoju w Gdańsku. Jego muzyka i projekty audiowizualne ukazały się na ponad trzydziestu CD, CD-R, kasetach magnetofonowych oraz albumach cyfrowych. W 2020 założył netlabel ETAT.xyz.
Wybrane prace: Stefan Kushima: Current Shot 01, film eksperymentalny (reżyseria z Philippe’em Gerlachem, 2007).
Stefan Juster: Current Shot 02, film eksperymentalny (reżyseria z Lukasem Marxtem, 2017).
Jung An Tagen: Black Rain White Scars, muzyka do filmu eksperymentalnego Lukasa Marxta (2014), EMBARGO, muzyka do eseju filmowego Johanna Lurfa (2014), Sonata In Ш, muzyka do filmu i rozszerzonej rzeczywistości (z Battle-ax, Haskii i kolektywem Der Kleine Kreis; 2017), MMODEMM Tape, taśma magnetofonowa i koncert (2018), 20:03 [Y] HOW IS THAT POSSIBLE?, muzyka do filmu Stefana Justera (2018), Agent im Objekt, performans audiowizualny (2018), DYAD, film eksperymentalny (2019), Parallelfiguren, instalacja audio (z Gerlinde Wurth, 2019), Slip, wideo do muzyki Cam Deas (2019), Quartett, muzyka do sztuki Heinera Müllera w reż. Miloša Lolicia (2020), Pulsar Acid, wideo muzyczne (z Erikiem Frye’em; 2020), Emergence Collapse, wideo i rozszerzona rzeczywistość (z Rainerem Kohlbergerem; 2021), Donaufestival, koncert audiowizualny (z Rainerem Kohlbergerem; 2021), FROM PAST TO FUTURE, PASSING US LIKE GHOSTS, film eksperymentalny z animacją komputerową (2023), Halucinatio na flety, perkusję i komputer (2023), Hello, Bipster, instalacja dźwiękowa (z RM Francisem, 2023), The Electric Kiss, muzyka do filmu eksperymentalnego Rainera Kohlbergera (2024).