Malinowski, Paweł
ur. w 1994. W swojej twórczości poszukuje muzycznych obiektów z przeszłości, którym nadaje nowy kontekst. Interesuje się campem, piosenkami zespołu Roxette, historiami szkatułkowymi, a także życiem codziennym.
Współpracował m.in. z muzykami London Philharmonic Orchestra, Orkiestrą Muzyki Nowej, Ensemble Modern, Lineą, United Instruments of Lucilin, Hashtag Ensemble, Ensemble Kompopolex, Spółdzielnią Muzyczną. Jego kompozycje były prezentowane podczas festiwali MaerzMusik, Gaudeamus Muziekweek, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Festiwalu Prawykonań, Międzynarodowych Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki w Darmstadcie, a także transmitowane przez rozgłośnie radiowe, m.in. BBC Radio 3 i Program 2 Polskiego Radia.
Ukończył studia kompozycji w Royal Academy of Music w Aarhus w klasie Simona Steena-Andersena, Nielsa Rønsholdta i Juliany Hodkinson oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Wojciecha Widłaka. Obecnie pod jego kierunkiem przygotowuje doktorat.
Wybrane utwory: ...still untitled:( [love songs] na zespół i elektronikę (2015), schwarzeis na klarnet basowy, perkusję i wiolonczelę (2016), I <3 Franz na kwartet smyczkowy (2016), Viens! Maman va te prendre en photo na siedmioro wykonawców, elektronikę i wideo (2016), ...über BWV 971 na flet i trio smyczkowe (2016), Dziś wydaje mi się że jest lepiej na 11 wykonawców, elektronikę i wideo (2017), It helps relieve tension na flet basowy, kontrabas i elektronikę (2017), C’mon join to Joyride na troje wykonawców, kasety magnetofonowe i wideo (2017), Op.50/No1 na fortepian (2017), Faites vos jeux na trio fortepianowe, elektronikę i wideo (2018), Robotron na zespół i sampler (2018), Nachtwanderung na orkiestrę (2018), They can’t see you like I can na klarnet basowy, saksofon barytonowy, elektronikę i wideo (2018), import/ export na zespół i elektronikę (2018), untitled na amplifikowany flet prosty i klawesyn (2019), ZMRÓŹ na orkiestrę i taśmę analogową (2019), and it rose and it fell and pulsed like a wave na altówkę, akordeon, elektronikę i wideo (2019/20), the fear of falling remains a constant na wiolonczelę, elektronikę i wideo (2020), it is way too serious to be in panic [ouverture] na taśmę analogową (2020), ...still in the middle of happening na zespół i taśmy analogowe (2020), imaginarium polkolor na troje wykonawców, elektronikę i wideo na żywo (2020), declined/restored\elapsed na orkiestrę (2020/21), Paradise Blue [we’d never be apart] na klarnet basowy, akordeon i dźwięki elektroniczne (2021), Nowe Formy, kompozycja zbiorowa na zespół pięciu wykonawczyń i media (2021), wolno na dwie marimby i dźwięki elektroniczne (2022), through the youth of these things na zespół, elektronikę i obiekty (2021/22), adagio sostenuto na sześć instrumentów (2022), untitled [largo] na gitarę (2022), [title unknown] na sześć instrumentów i dźwięki elektroniczne (2022/23), ice to weep na głos, instrumenty i dźwięki elektroniczne (2023), mauve [ô nuit d’amour] na dwa amplifikowane flety i elektronikę (2023), in dreams begin melodies na zespół (2023).