Pasek, Olga Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ukończyła kompozycję i kompozycję muzyki filmowej na Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Marcina Stańczyka, a także u Michala Rataja na praskim HAMU w ramach programu Erasmus. Obecnie studiuje kompozycję muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Ignacego Zalewskiego. 

Brała udział w różnych warsztatach (podczas Warszawskiej Jesieni, Synthetis, Latem Zagrane, FilmSpring Open), na których pracowała z takimi osobami jak: Oscar Bianchi, Johannes Kreidler, Francesco Filidei, Marc Andre, Justė Janulytė, Zygmunt Krauze, Doina Rotaru, Marco Stroppa, Krzysztof Knittel, Agzilla. Pisze muzykę do filmów, animacji, instalacji. Jest finalistką zeszłorocznego Konkursu im. T. Bairda. Jej utwory były wykonywane przede wszystkim na sesji Musica Moderna, ale także m.in. na festiwalu Musica Privata, w praskim ZOO, na festiwalu Ravekjavik, podczas wydarzeń organizowanych przez Centrum Dialogu im. M. Edelmana w Łodzi, w Filharmonii Zielonogórskiej. Jej ostatnie zainteresowania koncentrują się wokół improwizowania muzyki elektronicznej, w tym grania na mikserze no feedback. Pozostałe oscylują głównie wokół szeroko rozumianego performansu oraz sztuki subwersywnej, dlatego też kompozytorka często porusza te kwestie w swoich utworach. 

Wybrane utwory: Zderzenie na cztery akordeony (2021), cruelty free na skrzypce, saksofon sopranowy, akordeon, perkusję, taśmę i wideo (2022), Kairos na flet i taśmę (2022), pattern mode na saksofon sopranowy i puzon basowy (2022), Balance na dwoje performerów i elektronikę (2023), Illusion na dwa fortepiany (2023), kon•me•mo•cja na orkiestrę kameralną, elektronikę i wideo (2023), quiet space na analogowy mikser no-feedback (2023), outstanding place na klarnet, saksofon altowy i wiolonczelę (2023), state of movement na kontrabas, taśmę i live electronics (2024), empathy_for_who? na flet, saksofon altowy, klarnet basowy, fagot, akordeon, skrzypce, wiolonczelę i taśmę (2024), torsion na orkiestrę (2024), sic mundus na dwa akordeony, fortepian, perkusję i taśmę (2024).