Zach, Barbara Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

w 2018 podjęła studia kompozytorskie pod kierunkiem Janusza Stalmierskiego w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. W 2021 uzyskała tytuł licencjata w dziedzinie kompozycji i rozpoczęła studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, na specjalności kompozycja z muzyką elektroniczną, filmową i teatralną pod opieką Ignacego Zalewskiego. W czerwcu 2024 obroniła pracę magisterską z kompozycji i uzyskała tytuł magistra. 

Skomponowała muzykę do pięciu sztuk teatralnych w reżyserii Marty Twardowskiej, jedna z nich została nagrodzona na Forum Młodej Reżyserii w Krakowie. Brała udział w projekcie we współpracy z akordeonistami na UMFC, który zakończył się wydaniem płyty zawierającej m.in. jej kompozycję Refraction na akordeon i multiperkusję. 

W 2021 zdobyła nagrodę specjalną w V Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. P. Perkowskiego, a w 2023 została wyłoniona do grupy finalistów Saxophone and Electronics Composition Competition, którego wyniki zostaną ogłoszone pod koniec 2024 w Budapeszcie. W lutym 2023 uczestniczyła w International Synth Design Hackathon, gdzie w ciągu czterech dni w trzyosobowej grupie zbudowała i zaprogramowała własny instrument. W czerwcu 2023 wzięła udział w warsztatach Nuff Film Workshops w Tromsø w Norwegii, gdzie w grupie muzycznej stworzyła muzykę do sześciu filmów krótkometrażowych tworzonych jednocześnie przez grupy filmowe. We wrześniu 2023 w ramach Warszawskiej Jesieni na wystawie Rzeczy Wspólne w Pałacu Czapskich w Warszawie, we współpracy z reżyserem dźwięku Adamem Czerskim, zaprezentowała instalację Oświeć mnie. W tym samym czasie, na wydarzeniach towarzyszących Warszawskiej Jesieni, została wykonana jej kompozycja Io (przez Żanetę Rydzewską i Włodzimierza Żukowskiego w Planetarium Centrum Nauki Kopernik) oraz kompozycja 3C 273 (przez Przemysława Wojciechowskiego i kompozytorkę na koncercie „Elektrofonia”). W styczniu 2024 w ramach koncertu „Kino Dźwięku” wraz z reżyserem Wiktorem Skrzypczyńskim zrealizowała swoją kompozycję nonage w systemie Dolby Atmos. 

Poza muzyką do własnych animacji stworzyła we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie nową muzykę do archiwalnej animacji Michała Sochy Laska. Pod koniec 2023 wraz z Bartoszem Mularskim, Julią Marczuk oraz Włodzimierzem Żukowskim założyła fundację Collectif4, której celem jest rozwój i promocja sztuki współczesnej. 

Wybrane utwory: Meduza na flet i fortepian (2018), Odbicie na wibrafon, taśmę ośmiokanałową i animację (2020), Refraction na akordeon i multiperkusję (2020), Come Inside na trzy flety i taśmę trzykanałową (2020), Mothers na ośmioro perkusistów (2021), Scream of the Puppets na orkiestrę (2021), Dyskordia na cztery soprany i orkiestrę (2021), Tunnelma na orkiestrę (2022), Mneme, koncert na klarnet i orkiestrę (2022), Animal Planet, performance w trzech aktach na głos, live electronics, taśmę i wideo (2022), C1965 na saksofon i taśmę (2023), 3C 273 na akordeon, live electronics, taśmę i animację (2023), Dzieci i ryby głosu nie mają, performance na głos, akordeon, live electronics, taśmę i wideo (2023), Gdzie jestem? na akordeon, taśmę i fotografie (2023), Io na klarnet basowy, wiolonczelę, live electronics i taśmę (2023), nonage, kompozycja elektroniczna w Dolby Atmos (2024), dyspnoea na orkiestrę smyczkową (2024), carbon dioxide 2.0 na trzy głosy, live electronics, ensemble, taśmę i światła (2024), carbon dioxide na trzy głosy, live electronics, taśmę i światła (2024); muzyka do spektakli teatralnych i filmów.