Osborn, Laurence Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

przejdź do treści

ur. w 1989, brytyjski kompozytor współpracujący w swoim kraju z wiodącymi zespołami i orkiestrami, takimi jak: London Philharmonic, London Symphony Orchestra, City of Birmingham Symphony, Britten Sinfonia, Riot Ensemble, Manchester Collective, 12 Ensemble,GBSR Duo oraz Ensemble 360. Za granicą jego utwory były wykonywane przez Ensemble Modern, Ensemble Klang oraz Agatę Zubel. Osborn rozwija trwałą i bliską współpracę z takimi wykonawcami, jak klawesynista Mahan Esfahani, „cyborg fortepianu” Zubin Kanga, a także sopranistka Sarah Dacey. Złożona z sześciu kompozycji całodzienna retrospektywa twórczości Osborna przygotowana w listopadzie2023 przez Wigmore Hall była prezentowana przez Solem Quartet, Marian Consort, Britten Sinfonia, Mahana Esfahaniego oraz skrzypaczkę Fenelli Humphreys w wielu brytyjskich miastach i salach koncertowych: londyńskim Southbank Centre, Kings Place, MiltonCourt oraz St Luke’s (siedziba LSO), Symphony Hall w Birmingham, Stoller Hall oraz Royal Northern College of Music w Manchesterze, Royal Welsh College of Music and Drama w Cardiff, Holywell Music Room w Oksfordzie, Crucible Theatre w Sheffield oraz Kettle’s Yard w Cambridge.

Artysta został uhonorowany dwiema nagrodami w kategorii muzyki kameralnej: Royal Philharmonic Society oraz im. Ivora Novella za utwór TOMB! (obie 2024), dwiema nominacjami do tej ostatniej nagrody (za Lakes, Mists, Bats, Daggers and Fountains, 2024 oraz Essential Relaxing Classical Hits, 2022), nagrodą kompozytorską Royal Philharmonic Society (2017), II nagrodą kompozytorską New Cobbett Prize (2014), nagrodą w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. A. Dvořáka (2013), a także nominacją do prezentacji utworu podczas Światowych Dni Muzyki MTMW (2018). Był rezydentem LSO Soundhub (2013–15), impresariatu Nonclassical (2015–17) oraz London Philharmonic Orchestra (2017–18).

Wybrane utwory: Pteranodon na wiolonczelę solo (2012), Living Floors na wiolonczelę i kontrabas (2013), Domna na kwartetsmyczkowy (2013), Chorus of Satellites na trzy głosy żeńskie (2013), April in the Amazon, opera (2014), Change Ringing na dziewięć instrumentów smyczkowych i perkusję (2014), Narkissus & The Reflektions, opera (2015), Lias dla 10 wykonawców (2015), Micrographia na dwa soprany i sześcioro muzyków (2016), Breaths na akordeon (2016), Ghosts na dwoje skrzypiec (2016), The Mother, opera (2013–16), Black Snow Falls na 23 smyczki solo (2017), Ctrl na amplifikowany sopran i 13 muzyków (2017), Interdimensional Cable na drum machine i orkiestrę (2017), Kindertotenspiel na duży zespół (2018), Me and 4 Ponys na kwintetfortepianowy (2018), Rendering Error na skrzypce solo (2019), Absorber na fortepian solo i klawiaturę MIDI (2019), Juvenilia, śpiewnik na głosy mieszane (2019), Automaton na klawesyn solo i zespół kameralny (2019), Coin-op Automata na klawesyn i kwartet smyczkowy (2021), Essential Relaxing Classical Hits na amplifikowany sopran solo i sześcioro muzyków (2021), The Biggest ThingI’ve Ever Squashed na orkiestrę (2022), TOMB! na fortepian, perkusję i smyczki (2022), Halali, or, The Kill na waltornię (2023), Spare Parts na sześć głosów (2023), Lakes, Mists, Bats, Daggers, and Fountains na kwartet smyczkowy (2023), Schiller’s Piano na fortepian, sampler i orkiestrę smyczkową (2024), Mute na zespół kameralny (2025).